معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه:

مرکل می‌داند نباید برای ایران شرط بگذارد

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت:‌ به طور کامل از اجرای برجام رضایت نداریم و دلیل آن هم این است که دولت آمریکا آن طور که باید به وظایف خود در اجرای برجام عمل نکرده است.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۲
معاون وزیر خارجه:از اجرای برجام رضایت نداریم

به گزارش جام جم آنلاین، مجید تخت‌روانچی بعدازظهر امروز در نخستین همایش تجاری مشترک ایران و ایتالیا در تهران در پاسخ به فعالان اقتصادی که وضعیت اجرای برجام به کجا رسید و چقدر از مشکلات اقتصادی را حل کرده است، گفت: به طور کامل از اجرای برجام رضایت نداریم و دلیل آن هم این است که دولت آمریکا آن طور که باید به وظایف خود عمل نکرده و برجام از دید ما کاملاً موفقیت‌آمیز نبوده است.

وی تصریح کرد: در اجرای برجام محافظه‌کاری بانک‌های بزرگ اروپایی وجود دارد و همه چیز دست به دست هم داده تا به طور کامل در زمینه بانکی همکاری‌های لازم را مشاهده نکنیم.

در ادامه وینچنزو آمندولا معاون وزیر خارجه ایتالیا نیز در توضیح بیشتر این موضوع گفت: روابط بین‌المللی بانک‌ها ورای این موضوع است و باید فرصت دهیم تا مدیریت لازم در این زمینه انجام شود.

وی افزود: ما در این رابطه می‌توانیم صحبت کنیم تا راهکاری برای مدیریت این موضوع پیدا کنیم.

به گفته معاون وزیر خارجه ایتالیا باید منتظر آینده سیاسی آمریکا بود تا ببینیم، خانم کلینتون یا آقای ترامپ روی کار می‌آید.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در تکمیل این موضوع گفت: از 180 هیأت خارجی که به ایران آمده‌اند 40 تا 50 هیأت به طور مستقیم به اتاق بازرگانی آمده‌اند، اما نتیجه، آنطور که می‌خواستیم نشد.

وی اضافه کرد: با وجود مذاکراتی که انجام شده مشکلاتی وجود دارد که مهم‌ترین آن مسائل بانکی است.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها