عضو ارشد تیم هسته‌ای گفت: احتیاط در خصوص فروش آب سنگین به آمریکا به معنای لغو قرارداد منعقده نیست و افزود: احتیاط بیشتر برای این است که مطمئن شویم در بحث پرداخت اشکالی پیش نیاید و گرفتار احکام دادگاه‌های آمریکایی نشود.
کد خبر: ۹۰۳۹۳۲
نمی خواهیم فروش آب سنگین گرفتار احکام دادگاه‌های آمریکایی شود

به گزارش جام جم آنلاین ، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه امروز (چهارشنبه) در حاشیه رونمایی از کتابش با عنوان «دیپلماسی آب‌های فرامرزی و نظام بین‌‌الملل؛ درس‌هایی برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» در نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اظهارات روز گذشته علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه «قرار بود آب سنگین به آمریکا منتقل شود، اما بعد از قضیه 2 میلیارد دلار دارایی‌‌های ایران در آمریکا، یک مقدار احتیاط کردیم» آیا امکان دارد که قرارداد فروش آب سنگین به آمریکا لغو شود؟ عنوان کرد: خیر؛ احتیاط بیشتر برای این است که مطمئن بشویم در بحث پرداخت با توجه به اینکه دولت آمریکا موظف به پرداخت است، اشکالی پیش نیاید و گرفتار احکام دادگاه‌های آمریکایی نشود.

سید عباس عراقچی عنوان کرد: انشاءالله اطمینان لازم در این زمینه به وجود خواهد آمد.

گفتنی است؛ صالحی روز گذشته (سه‌شنبه) در حاشیه کنگره جراحان در جمع خبرنگاران درباره روند انتقال آب سنگین به آمریکا و دریافت مبلغ آن با بیان اینکه مذاکرات در این زمینه در جریان است، گفت: قرار بود آب سنگین به آمریکا منتقل شود، اما بعد از قضیه 2 میلیارد دلار دارایی‌‌های ایران در آمریکا، یک مقدار احتیاط کردیم.

صالحی افزود: تا زمانی که این قضیه حل نشود، در زمینه نحوه پرداخت و امور دیگر فعلا در حال مذاکره هستیم تا با اطمینان خاطر این کار را انجام دهیم.

به گزارش فارس، در حاشیه سومین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، قراردادی بین سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های آمریکایی برای فروش 32 تُن آب سنگین به امضا رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها