محققان فناوری جدیدی ابداع کرده اند که پوست دست را به یک صفحه نمایش لمسی تبدیل می کند.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۱
پوست صفحه نمایش می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، ساعت های هوشمند نحوه تعامل ما با فناوری را متحول کرده اند، اما کوچک بودن صفحه نمایش این ساعت ها استفاده از آنها را خسته کننده می سازد.
اکنون گروهی از محققان با ابداع فناوری جدیدی که پوست بازو و دست را به یک صفحه نمایش لمسی تبدیل می کند، امیدوارند که بر این مشکل غلبه کنند.
این سیستم که SkinTrack نام دارد از یک حلقه انگشتری ساطع کننده سیگنال استفاده می کند که همراه با یک بند (نوار) سنجش که به ساعت متصل است، سیگنال های الکتریکی تولید می کند.
انگشتی که این حلقه انگشتری در آن است، پوست را لمس می کند که بر اثر آن، سینگال الکتریکی در سراسر بازو منتقل می شود.
سپس این سیستم با اندازه گیری فاصله میان این حلقه انگشتری و چهار جفت الکترودی که در بند ساعت قرار دارد، موقعیت انگشت را در فضای دو بعدی در یک بازو پیدا می کند.
این سیستم که توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ ابداع شده است، ردیابی لمسی مداوم روی دست و بازو را میسر می سازد.
محققان خاطرنشان کردند که مشکل عمده ساعت های هوشمند و سایر جواهر آلات دیجیتال این است که صفحه نمایش های آنها بسیار کوچک هستند و این امر باعث می شود که فضای موجود آنها برای کار کردن بسیار کوچک باشد و نیز انگشت در زمان استفاده بیشتر صفحه نمایش را نیز می پوشاند.
اما نکته مهم در مورد سیستم SkinTrack این است که مزاحمتی ایجاد نمی کند زیرا ساعت و حلقه انگشتری از اقلامی هستند که معمولا مردم هر روز از آنها استفاده می کنند. از سوی دیگر SkinTrack برای ردیابی مداوم طراحی شده است و به کاربران اجازه می دهد تا با انگشت روی پوست خود خطوطی را بکشند و آن را بر روی صفحه نمایش ساعت مشاهده کنند.
از دیگر قابلیت های این سیستم می توان به این ویژگی اشاره کرد که کاربر با کشیدن پوست دست به بالا می تواند در فهرست موسیقی خود جستجو کرد و موسیقی مورد نظر را پخش کند.
همچنین با کشیدن هر اپلیکیشن روی بازو می توان یک شورت کات ایجاد کرد و از بدن به عنوان یک جوی استیک (joystick) استفاده کرد.
بر این اساس، سیستم SkinTrack امکان انتقال عملیات از صفحه نمایش به بازو را میسر می سازد .
این سیستم 99 درصد ضریب دقت دارد و محققان می توانند محل لمس ها را با میانگین خطای 7.9 میلی متر تشخیص دهند.
با وجود این و گرچه SkinTrack فناوری است که افراد زیادی منتظر آن بوده اند، اما هنوز لازم است کار بیشتری روی آن صورت بگیرد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها