شهردار جدید لندن دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس را متهم کرد که گروه‌های قومی و دینی را در مقابل هم قرار داده ؛ راهکاری که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز از آن استفاده کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۹۰۱
شهردار جدید لندن کامرون را به استفاده از تاکتیک ترامپ متهم کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، صادق خان، شهردار مسلمان لندن که مورد حمایت حزب کارگر انگلیس است، هنوز به قدرت نرسیده، انتقاد شدید به دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا را آغاز کرده است. او کامرون را متهم کرده که از مقابله گروه‌های قومی و دینی در جامعه برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کند.

صادق خان، نخست وزیر بریتانیا را با دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا مقایسه کرد و گفت ترامپ نیز در این انتخابات از راهکار ضدمسلمانان و خارجی‌ستیزانه استفاده می‌کند.

خان در مقاله‌ای که روز یکشنبه (۱۹ اردیبهشت / ۸ مه) در روزنامه بریتانیایی "آبزرور" منتشر شد نوشته است که زاک گلداسمیت، رقیب او از حزب محافظه‌کار در انتخابات شهرداری لندن و دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روش مبارزات انتخاباتی‌ای برای خود انتخاب کردند که کاملا برابر بود با سناریوی مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

خان فرزند یک خانواده پراولاد و مهاجر پاکستانی است که همراه ۷ خواهر و برادر خود در جنوب لندن زاده و بزرگ شده است. پدر او راننده اتوبوس و مادرش خیاط بود. او نخستین شهردار مسلمان پایتخت یک کشور در اتحادیه اروپا است.

"آنچه حزب کارگر می‌تواند از پیروزی من بیاموزد"

صادق خان، شهردار مسلمان لندن در ادامه این مقاله در ارتباط با نکاتی که احزاب انگلیس باید از پیروزی او یاد بگیرند ابتدا به حزب محافظه کار بریتانیا پرداخته و نوشته است که کامرون و گلداسمیت در انتخابات شهردار لندن کوشیدند با تفرقه میان ساکنان لندن در چند منطقه آراء بیشتری برای خود به دست آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها