دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان از تقاضای کیفر محاربه و افساد فی الارض برای باندهای گروگان گیری افغان ها در کرمان خبر داد و گفت: پرونده ها جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شده است.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۳
تقاضای کیفر محاربه و افساد فی الارض برای باندهای گروگان گیری افغان ها

به گزارش جام جم آنلاین ، دادخدا سالاری گفت:با توجه به نقش مدعی العموم برای صیانت از امنیت آحاد جامعه و ساکنان مرزهای جمهوری اسلامی ایران اعم از ایرانی و غیر ایرانی و در جهت برخورد با پدیده مجرمانه ایجاد ناامنی از طریق تیراندازی و گروگانگیری و به خصوص پدیده مجرمانه نوظهور ربایش و گروگانگیری افغان ها پرونده این مجرمین در دادسرای کرمان بصورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: درپایان این رسیدگی ها برای برخی ازاین باندها که اقدام به گروگانگیری برادران افغان نموده بوده اند به عنوان محاربه کیفر خواست صادر و پرونده ها جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شده است.

سالاری اضافه کرد: این تصور غلط که در ذهن برخی مجرمین شکل گرفته است که گروگان گیری افغان هایی که به صورت غیر مجاز وارد کشور می شدند مجازات سنگینی ندارد ولی در قوانین ایران در فعل مجرمانه گروگان گیری فرقی بین ایرانی و غیر ایرانی نبوده و هرکس وارد قلمرو جمهوری اسلامی شود جان و مال او مورد حمایت قانون و عدلیه قرار گرفته و فرقی بین ایرانی و غیر ایرانی نمی باشد .

دادستان عمومی وانقلاب کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با باندهای گروگانگیری بیان کرد: اداره کل اطلاعات استان کرمان و فرماندهی انتظامی استان با حساسیت و من باب تکلیف دینی به این موضوع ورود پیدا نموده و در چندین عملیات باند های عمده گروگان گیر شناسایی ،متلاشی و مجرمین دستگیر و تحویل دستگاه قضایی استان شده اند.

دادستان کرمان بیان کرد: مجرمین از این پس باید در انتظار مجازات شدید محاربه بوده و در جهت حفظ آبروی ایران و ایرانیان قوه قضائیه با معدود قانون شکنان با شدت و قاطعیت و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

سالاری در همین رابطه اعلام کرد: با توجه به اینکه بازپرسان رسیدگی کننده به پرونده های گروگان گیری اتباع کشور افغانستان عمل برخی از باندهای گروگان گیر را از مصادیق محاربه و افساد فی االارض تشخیص و بر همین مبنا کیفر خواست به عنوان دادگاه انقلاب صادر شده و هر چند تشخیص اینکه چه نوع مجازاتی باید برای متهمین تعیین گردد بر عهده مقامات محترم دادگاه است ، اما یکی از مجازات های تعیین شده برای فعل مجرمانه محاربه اعدام است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان در ادامه از تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان و ماموران انتظامی استان کرمان که در جهت برقراری نظم و امنیت تلاش می کنند تقدیر کرد.

منبع: میزان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها