رهبر کره شمالی بعد از جدیدترین آزمایش موشکی:

موشک‌های پیونگ‌ یانگ قابلیت هدف قرار دادن منافع آمریکا را دارد

رهبر کره شمالی با اعلام اینکه کشورش به هیچ عنوان از سلاح های هسته ای استفاده نخواهد کرد، خواستار عاری سازی جهان از چنین تسلیحاتی شد و از آمادگی کشورش برای گفت وگو و مذاکره با کره جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۴۶۲
کره شمالی خواستار عاری سازی دنیا از سلاح ‌هسته‌ای شد

به گزارش جام جم آنلاین ، این تازه ترین اظهارات «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی است که امروز یکشنبه در نشست کنگره حزب حاکم کارگر این کشور بیان کرد.

وی با بیان اینکه کشورش به قوانین بین المللی در خصوص استفاده از سلاح های اتمی توجه دارد، اظهار داشت: استفاده از این سلاح ها توسط پیونگ یانگ در حالی صورت خواهد گرفت که کشورش مورد حمله قرار گرفته و به حق حاکمیتش تعرض شود.

او همچنین تاکید کرد که کره شمالی به منع گسترش سلاح های کشتار جمعی پایبند است و به منظور تحقق این مهم نیز همه تلاش خود را بکار می گیرد.

«کیم جونگ اون» ادامه داد: هدف حزب حاکم کارگر پیشبرد صلح در همه منطقه و جهان است و علاوه بر این حزب، کل حکومت کره شمالی هم چنین هدفی را دنبال می کند.

وی همچنین خواستار گفت و گو با کره جنوبی در همه سطوح شد و تاکید کرد که شرایط میان دو کشور و روابط میان آنان باید به طور اساسی و زیربنایی بهبود یابد.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آن که جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگ سرد و شکننده ای قرار گرفته و گاهی تا مرز شروع مجدد جنگ پیش رفته اند.

رهبر جوان کره شمالی اظهار داشت: دو طرف باید به یکدیگر احترام بگذارند و به صورت یک نیروی واحد و مشترک برای پیشبرد صلح آمیز دو کره تلاش کنند.

او تاکید کرد که رسیدن به «وحدت» باید هدف غایی دو کشور محسوب شود و کره شمالی تمامی تمرکز خود را بر روی این مساله معطوف خواهد کرد.

رهبر جوان کره شمالی در روز گشایش این کنگره در سخنانی اعلام کرده بود که با توجه به آزمایش های هسته ای و توسعه این برنامه تسلیحاتی، کشورش از جایگاه قدرتمندتری در دنیا برخوردار شده است.

وی افزود که کره شمالی توانسته است با آزمایش های اتمی و همچنین پرتاب های موشکی خود از اقتدار بیشتری برخوردار شود.

گفتنی است، این اولین بار در 36 سال گذشته و هفتمین بار است که حزب حاکم کره شمالی اقدام به برگزاری کنگره می کند و هدف از آن ارائه راهبردها و سیاست های جدید کشور برای آینده و تحکیم قدرت رهبری عنوان شده است.

این همایش بزرگ سیاسی از روز جمعه 12 اردیبهشت با حضور سه هزار و 467 نماینده فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس گزارش ها طی امروز یا فردا به کار خود پایان می دهد.

این حزب نزدیک به سه میلیون و 400 هزار عضو دارد و یکی از دستور کار آن ارتقای «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به بالاترین رده مقام حزبی در این کشور در همین نشست است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
-
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
۰
۰
تو كه لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره!!!!

نیازمندی ها