مرجعیت دینی نجف اشرف در اطلاعیه ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات عراق، تأمل و تلاش برای خدمت به شهروندان را توصیه کرد.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۶
هشدار آیت الله سیستانی به افزایش بحران های سیاسی در عراق

به گزارش جام جم آنلاین ، دفتر آیت الله سیستانی در اطلاعیه ای با تکذیب خبر حمایت خود از یک گروه خاص در روند سیاسی عراق، از تحولات اخیر این کشور و افزایش دامنه اختلافات ابراز تاسف و نگرانی کرد.

در این اطلاعیه آمده است: مرجعیت دینی از تحولات بوجود آمده در عراق ابراز تاسف و ناراحتی می کند به ویژه اینکه این اعمال و رفتارها از سوی کسانی رخ می دهد که باید در خدمت رسانی به ملت و شاد کردن آنها و ایجاد زندگی عزتمندانه ای برای مردم عمل می کردند. اما متاسفانه این گروه ها به منافع دیگری ذهن خود را مشغول کردند و اختلافات سیاسی را در اولویت قرار دادند و برای ملت بحران آفریدند.

دفتر آیت الله سیستانی به تحولات عراق واکنش نشان داد و با اظهار تاسف از فرجام امور در این کشور، همه گروه ها را به تأمل و تلاش برای خدمت به شهروندان توصیه کرد.

یک منبع مسئول در دفتر آیت الله سیستانی در نجف اشرف با اشاره به خبرهایی که برخی پایگاه های اینترنتی در روزهای اخیر منتشر کردند و در آن‌ مدعی شدند که آیت الله سیستانی اخیرا با موضع گیری‌ سیاسی، از مواضع دولت حمایت و با برخی مسئولان سیاسی دیدار کرده است، اعلام کرد همه این خبرها بی پایه و اساس است.

به گفته این منبع، آیت الله سیستانی تحولات را از نزدیک زیر نظر دارد و به دقت آن ها را دنبال می کند. همچنین مرجعیت دینی از اینکه امور کشور به دست کسانی که باید برای خدمت به شهروندان و رفاه آنها تلاش و نیازهای شرافتمندانه زندگی را برای آنها فراهم می کردند، به چنین فرجامی رسیده است، اظهار تاسف و اعلام کرد آنها به منافع و مصالح دیگر و مجادله و کشمکس با یکدیگر سرگرم هستند که این کار آنها سبب افزایش درد و رنج مردم شده است.

همچنین، وی بار دیگر به همه طرف ها درباره تداوم رویکرد کنونی خود در برخورد با مسائل کشور و بحران های فزاینده آن هشدار داد و آنها را به تامل و نیک اندیشی درباره آینده مردم و اتخاذ گام های جدی و عینی برای برون رفت از وضع کنونی و رسیدن به آینده ای بهتر توصیه می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها