سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران خبر داد:

محاکمه 4 تبعه افغان متعرض به توریست فرانسوی

چهار تبعه افغان متعرض به توریست فرانسوی یکشنبه (19 اردیبهشت)‌ در دادگاه محاکمه می شوند.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۱
محاکمه 4 تبعه افغان متعرض به توریست فرانسوی

به گزارش جام جم آنلاین ، قاضی محسن افتخاری درباره دادگاه این متهمان‌ گفت:‌ با توجه به اینکه تحقیقات پرونده تمام شده و نظر پزشکی قانونی هم درباره آزار و اذیت زن فرانسوی به دادگاه رسیده است، ‌این متهمان یکشنبه آینده در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده محاکمه می شوند.

وی تاکید کرد:‌ متهمان در لحظه وقوع جرم در ایران حضور داشته اند و دادگاه های کشورمان صالح به رسیدگی پرونده هستند.

شهریورماه سال 94 یک بانوی توریست فرانسوی که برای تفریح به منطقه کوهستانی فرحزاد رفته بود،‌ از سوی 4 تبعه افغانستانی مورد تعرض قرار گرفت.

پس از این حادثه، توریست فرانسوی با مراجعه به کلانتری محل شکایتی را علیه این 4 متعرض تنظیم کرد و پس از آن عوامل کلانتری موفق شدند یک نفر از متهمان را که در یکی از نقاط کوهستانی مخفی شده بود، دستگیر کنند.

رسیدگی به این پرونده در قوه قضاییه و کلانتری ادامه داشت تا اینکه بالاخره طی یک سلسله عملیات ویژه،‌ پلیس موفق شد تا سه متجاوز دیگر را که در حال فرار به سمت مرز افغانستان بودند،‌ شناسایی و دستگیر کند.

پس از دستگیری 4 متهم،‌ پرونده ای در مراجع قضایی تشکیل شد و بانوی توریست فرانسوی برای مواجهه حضوری با متهمان،‌ به دادگاه رفت.

وی به مأموران گفت:من به‌عنوان توریست به ایران آمدم. در شمال تهران در حال گشت‌زنی و تفریح بودم که چهار مرد افغان به من نزدیک شدند، آنها مرا ربودند و در جایی مورد آزار قرار دادند، در حالی‌ که آنها من را اذیت می‌کردند نفر پنجم رسید و حالا من از متهمان شکایت دارم.

شاکی فرانسوی در ادامه تصریح کرد: زمانی که چهار مرد افغانی به من تجاوز کردند، نتوانستم در برابرشان مقاومت کنم اما یک نفر از این مردان افغانی به من کمک کرد و حتی با چهار مرد دیگر درگیر شد و آنها را کتک زد و بعد هم به من کمک کرد که خودم را به خیابان اصلی برسانم و به محل اقامتم برگردم، من از او شکایتی ندارم اما چهار مرد دیگر به من تجاوز کردند.

بر اساس این گزارش،‌ قوه قضاییه برای تکمیل تحقیقات،‌ این بانوی توریست را به پزشکی قانونی ارجاع داد تا تحقیقات تکمیلی به مراجع قضایی ارجاع شود.

پس از ارائه نظر پزشکی قانونی مبنی بر صحت اتهام تجاوز، پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران فرستاده‌ و زن فرانسوی به همراه یکی از مسئولان سفارت در این شعبه حاضر شد و یک‌ بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و خواستار مجازات متهمان شد.

در حال حاضر تحقیقات در این پرونده به پایان رسیده و روز یکشنبه (19 اردیبهشت)‌ 4 متهم افغانی پای میز محاکمه می نشینند.

در روزهای گذشته دادستان تهران با اشاره به اینکه برای رسیدگی به جرم تفاوتی در ملیت متهمان وجود ندارد، تصریح کرد:‌ در سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران هیچ تبعیضی برای رسیدگی به پرونده های قتل وجود ندارد و متهم چه ایرانی باشد و چه از اتباع خارجی، قطعا پرونده وی به صورت عادلانه رسیدگی می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها