سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : حج فریضه واجب اسلامی است و دولت ایران خود را ملزم میداند زمینه برای انجام این فریضه را برای زائران خانه خدا فراهم کند.
کد خبر: ۹۰۱۶۴۲
عربستان باید سلامت حجاج ایرانی را تامین کند

به گزارش جام جم آنلاین ، حسین جابری انصاری در جمع خبرنگاران در تبریز افزود: در این میان سیاست های اشتباه و دوگانگی رفتار و گفتار حکومت سعودی است که سبب بروز مشکل در این فرآیند می شود.

وی گفت: عربستان باید ضمن تامین سلامت حجاج امکانات برگزاری مناسک حج در چارچوب مشخص قبل را ضمانت کند و ما طبق جدول زمان بندی هر ساله برنامه ها را برای اعزام حجاج دنبال می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد : عربستان در حال حاضر در راستای تشدید مشکلات حرکت و تلاش می کند بحران های داخلی خود را به روابط خارجی سرایت دهد و چالش های جهانی ایجاد کند.

وی بلوکه شدن اموال 2 میلیارد دلاری ایران را سرقت بین المللی خواند و گفت ما در این خصوص حافظ منافع ایالات متحده در ایران را فراخوانده ایم و نامه ای نیز از وزارت امور خارجه به دبیر کل سازمان ملل ارسال شده است وبه جد پیگیر حقوق کشور هستیم.

جابری انصاری با ابراز تاسف از برخی مواضع داخلی درباره برجام افزود : بازگشت به مسائل گذشته و برخی مجادله ها در خصوص اصل توافقی که با تایید عالی ترین مقام کشور و با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام شده است تنها فرصت های محدود ما را از بین می برد.

وی افزود: در عرصه روابط بین المللی سیاست های متغیری وجود دارد که پس از اجرای برجام افزایش یافته است و ما در تلاشیم این متغیرها را به گونه ای تعریف و تدوین کنیم که بیشترین بهره را از برجام ببیریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها