«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه گفت: این سازمان نامه وزیر امور خارجه ایران را بررسی و به حل مناقشه بین تهران و واشنگتن کمک می کند.
کد خبر: ۹۰۰۱۷۰
سازمان ملل نامه ظریف را بررسی و به حل مناقشه کمک می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، محمدجواد ظریف در پی حکم دادگاه آمریکا به توقیف دو میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران در نامه روز پنجشنبه به «بان کی مون» از او خواست تا با مساعی جمیله اش وارد عمل شود.

دوجاریک به خبرنگاران گفت: مسلما، ما این نامه را بررسی می کنیم. به عنوان یک اصل ... مساعی جمیله دبیر کل همواره آماده رسیدگی به تنش های طرفین و یا مساله تقاضا شده است.

به نوشته رویترز، معلوم نیست واشنگتن ایده میانجیگری ازسوی دبیر کل سازمان ملل را می پذیرد یا خیر.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از این نامه خبر داریم. ما معتقدیم قوانین آمریکا و استفاده دادگاه ها از این قوانین منطبق با قانون بین الملل است.

در بخشی از نامه ظریف به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل آمده است: به ندرت شاهد چنین تهدیدی برای حکومت قانون، سلامت و کارکرد درست نظام‌های حقوقی و مالی بین المللی و تفوق گفت وگو و تفاهم به جای تحمیل و تقابل بوده‌ایم. نظر به آثار سوء ناشی از ادامه اقدامات غیر قانونی آمریکا، از جنابعالی انتظار دارم که با به کارگیری مساعی جمیله خود، از دولت آمریکا بخواهید به تعهدات بین‌المللی ‌اش پایبند باشد، نقض اصل بنیادی مصونیت دولت ‌ها را متوقف کند، دارایی‌های مسدود شده ایران در بانک‌های آمریکا را آزاد کند و در اجرای تعهدات بین‌المللی خود و نیز در چارچوب تعهدات برجام سریعا مداخله در تعاملات مالی و تجاری ایران در خارج از آمریکا را برای همیشه متوقف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها