وزیر خارجه روسیه گفت اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه غیرقانونی و اشتباهی بزرگ است.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۴
اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه غیر قانونی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف،» وزیر خارجه روسیه، در مصاحبه با روزنامه سوئدی «داگنس نیتر» اعلام کرد اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه غیرقانونی است و هدف از این اقدام، تغییر دولت در دمشق است.

وی افزود: «من بارها به شرکای آمریکایی‌مان گفته‌ام اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند. آن‌ها همانطور که از دولت عراق مجوز گرفتند، یا باید از دمشق مجوز بگیرند یا طرحشان را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند. اگر این اقدام را انجام دهند، شک ندارم که ما در شورای امنیت به قطعنامه‌ای می‌رسیم که هم برای ائتلاف تحت هدایت آمریکا و هم دولت سوریه قابل قبول خواهد بود؛ زیرا همه ما با مشکلی مشترک مواجه هستیم.»

لاوروف در ادامه گفت: حضور غیرقانونی آن‌ها در سوریه، در وهله اول نشانه این موضع قلدرمابانه آمریکاست مبنی بر این که حکومت اسد غیرقانونی است و دیگر این که به نظرم نشانگر هدف آن‌ها برای حفظ امکان استفاده از ائتلاف برای انجام حمله نه فقط به مواضع تروریست‌ها، بلکه به احتمال زیاد سرنگونی حکومت سوریه است. کاری که در لیبی نیز انجام شد.

باراک اوباما این هفته مجوز اعزام 250 نیروی آمریکایی دیگر به سوریه را صادر کرد. به ادعای دولت آمریکا، هدف از این اقدام افزایش کارایی حملات ائتلاف علیه داعش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها