انتخابات آمریکا بر قراردادهای خودرویی تأثیری ندارد

شروط صریح قطعه‌سازان ایرانی برای پژو و رنو

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران انعقاد قرار داد با فیات را منتفی ندانست وگفت : ایران خودرو با فیات در حال مذاکره درباره جزئیات همکاری هاست.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۵
انعقاد قرارداد با فیات منتفی نشده است/ خودروی ارزان قیمت هندی در راه ایران

محمد رضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین اظهار کرد: ایران خودرو با شرکت خودرو سازی فیات تفاهم اولیه انجام داده وهم اکنون درباره جزئیات همکاری در حال مذاکره هستند.

وی افزود: از آنجائیکه مذاکرات با فیات ایتالیا به صورت جداگانه انجام می شود ضرورتی نبود که گروه خودرویی فیات در سفر اخیری که هیات ایتالیایی به ایران داشت همراه شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران همچنین درباره سفر اخیر هیات هندی به ایران و مذاکرات انجام شده با قطعه سازان این کشور گفت: هند کشوری است که هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم فرهنگی به کشور ما نزدیک است و از نظر صنعتی این کشور پیشترفت های خوبی داشته است که در سفر اخیر این هیات، نماینده شرکت تاتا که یکی از خودرو سازهای بزرگ هند است حضور داشت. ضمن اینکه ما با انجمن قطعه سازان هند به نام «اکما» نیز قرارداد همکاری امضاء کردیم.

وی با اشاره به سفر آتی یک هیات از قطعه سازان هند به ایران گفت: همکاری با شرکت خودرویی مثل کوئید که طراحی اش در هند انجام گرفته و با کمک رنوی فرانسه درحال حاضر بیش از 97 درصد قطعاتش در این کشور ساخته شده است می تواند با توجه به قیمت پایین این خودرو که کمتر از 5 هزار یورو است خودروی مناسب برای تولید در کشورما باشد.

نجفی منش گفت: ما می توانیم با قطعه سازان هندی یک کار مشارکتی انجام دهیم و دانش فنی را منتقل کنیم چرا که ما به دنبال ساخت داخل هستیم و در حوزه ساخت داخل کوئید می تواند برای ما خودروی مناسبی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تفاهمنامه ها و قراردادهایی که در این زمینه امضاء شده است چه زمان شاهد انجام سرمایه گذاری ها خواهیم بود گفت: قطعا ما به دنبال سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران هستیم ولی اینگونه نیست که این اتفاق بلافاصله رخ دهد بنابراین تا فضا آماده شود باید آهسته آهسته حرکت کنیم.

وی افزود: ما هم اکنون به طور قطعی با پژو قرارداد بسته ایم، با رنو از قبل قرارداد داشتیم و هنوز هم پابرجاست و با فولکس و فیات هم در حال مذاکره هستیم و از طرفی هم ژاپنی ها جلو آمدند. امسال امیدواریم با ورود این سرمایه گذاران رقابت در تولید ایجاد شود که می تواند به بهبود کیفیت کمک کند.

سیما رادمنش- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مهدی
-
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
۰
۰
خواهشا بنگلادش یادتون نره كه خوب تكنولوژی داره.
من
-
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
۰
۰
اگر شما تونستید یك خودرو نام ببردید كه یك ریال ارزانتر از پراید باشه و توی ایران قد علم كنه و دو غول خودرو ساز داخلی زیر آب اش را نزنند جایزه داره . بی خود دنبال خودروی ارزان نگردید ...
م
-
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
۰
۰
ما هیچ موقع سوار ماشین خوب و ارزان قیمت نخواهیم شد.
حامد
-
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
۰
۰
حالا كه از هند كه سابقه 50 سال استقلال داره باید ماشین وارد كنیم فكر كنم تا 50 سال دیگه از افغانستان ماشین وارد كنیم.
سعید
-
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
۰
۰
خودروسازهای ما همینجوری پیشرفت كنن چند سال دیگه در سایت جام جم می خوانیم : خوردوی ارزان قیمت افغان در راه ایران !!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها