منابع قضایی فرانسه از تلاش شماری کلاهبردار برای انجام کلاهبرداری‌های بزرگ از کشورهای آفریقایی و سفارتخانه‌ها و شرکت‌های فرانسوی از طریق جعل هویت وزیر دفاع فرانسه و همکاران وی خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۴
جعل هویت وزیر دفاع فرانسه

به گزارش جام جم آنلاین، منابع قضایی فرانسه از آغاز تحقیقات دستگاه قضایی فرانسه درباره اقدام به کلاهبرداری تلفنی از طریق جعل هویت «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه خبر دادند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، منابع قضایی فرانسه اعلام کردند: گروهی کلاهبردار که با جعل هویت ژان ایو لودریان خود را به عنوان وزیر دفاع فرانسه معرفی کرده بودند، در سال 2015 با دفاتر ریاست جمهوری چند کشور آفریقایی، سفارتخانه‌های فرانسه در خارج، شرکت‌های فرانسوی و نهادها و انجمن‌های بسردوستانه تماس تلفنی برقرار کرده و با جعل هویت وزیر دفاع فرانسه یا همکاران وی و طرح سناریوهای گروگان‌گیری عوامل امنیتی، به بهانه پرداخت باج‌های چند میلیون یورویی، از جانب فرانسه از آنها طلب کمک می‌کردند.

بنابر اعلام یک منبع نزدیک به این پرونده، این نوع کلاهبرداری بطور کلی با شکست مواجه شده جز در دو مورد که ارزش مجموع نقل و انتقال صورت گرفته چیزی در حدود 22 میلیون یورو است و امکان مسدود شدن و بازگردانده شدن بخش اعظم آن وجود دارد.

بر اساس این گزارش، وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع فرانسه در ژوئیه سال 2015 انجام این کلاهبرداری را به دادگاه پاریس اطلاع دادند و دادگاه پاریس نیز رسیدگی به این مسئله را به دفتر مرکزی سرکوب جرائم مالی بزرگ متخصص در امور کلاهبرداری‌هایی از این دست ارجاع داد و از این پس قضات تحقیق در این خصوص تحقیق خواهند کرد.

پلیس فرانسه به این نوع کلاهبرداری کاملا آشناست و به کلاهبرداران اسرائیلی یا فرانسوی-اسرائیلی‌های ساکن اسرائیل مظنون است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها