علی اف در نشست مشترک با روحانی مطرح کرد؛

لغو روادید میان ایران و آذربایجان

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و جمهوری آذربایجان از آسان سازی روادید برای سفر اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۰
سفر ایرانیان به جمهوری آذربایجان آسان می شود

به گزارش جام جم آنلاین، محمود واعظی در پایان سفر سه روزه به جمهوری آذربایجان در گفت و گو با ایرنا ،توسعه گردشگری میان دو کشور را یکی از محورهای مذاکرات در این سفر اعلام کرد و گفت : رییس جمهوری آذربایجان در باره برداشتن و یا آسان تر کردن روادید موافقت کرد تا اتباع ایرانی بتوانند به راحتی به این کشور سفر کنند .

وی با بیان اینکه الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان به نهادهای این کشور دستور داده تا در زمینه همکاری با ایران فعال باشند و زمینه های جدید همکاری بین دو کشور را تا سفر رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان نهایی کنند.

واعظی در این گفت و گو ، شروع عملیات ساخت پل ریلی در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را برای آینده روابط اقتصادی دو کشور بسیار مهم توصیف کرد و گفت ، کار دوم در راستای اتصال خطوط ریلی دو کشور در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب و ساخت خط ریلی آستارا –رشت است که در این زمینه هم مذاکرات خوبی انجام گرفت .

وی افزود: در ملاقاتی که با رییس جمهوری آذربایجان داشتیم قرار شد یک خط اعتباری 500 میلیون یورویی برای اجرای این خط ریلی در اختیار گذاشته و نیز یک کمیته برای سرعت بخشیدن به کارها در این زمینه تشکیل شود .

رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان ضمن ابراز رضایت از روند توسعه روابط و همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف گفت: اسناد امضا شده در جریان این سفر در زمینه همکاری در حوزه صنعتی مربوط به راه اندازی طرح های مشترک کارخانه داروسازی و خودروسازی در جمهوری آذربایجان بود که فرصت خوبی برای تعامل بخشهای خصوصی دو کشور فراهم کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها