واکنش ظریف به دستبرد تازه به دارایی های ایران؛

آمریکا مجبور است اموال ایران را پس بدهد

لزوم شفاف سازی سیاست آمریکا در پسابرجام

کری: مانعی برسر راه تجارت با ایران نیست

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: واشنگتن مانع معاملات مالی و اقتصادی بانک‌های جهانی با ایران، نخواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۷
کری: مانعی برسر راه تجارت با ایران نیست

به گزارش جام جم آنلاین ، جان کری در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اجازه بدهید که بگویم که من از دیدار ظریف وزیر خارجه ایران و ادامه گفتگوها درباره اجرایی سازی طرح جامع اقدام مشترک بسیار خوشحالم. اوایل این هفته ما دیداری سازنده داشتیم. ما درباره برخی چالش ها تبادل نظر کردیم و حالا معتقدم که کار خود را انجام داده ایم و تصمیم خود را گرفته ایم که این گفتگوها را ادامه دهیم.

وی افزود:اول من می خواهم که مطلبی درباره یکی از موضوعاتی که درباره آن گفتگو کرده ایم،بیان کنم. همانطور که رئیس جمهور اوباما و همچنین جک لو وزیر خزانه داری و همچنین من گفته ام آمریکا مانعی بر سر راه تجارتی که اجازه آن به ایران از زمان اجرایی شدن طرح جامع اقدام مشترک داده شده است، ایجاد نکرده و نخواهد کرد.من می خواهم بر روی این موضوع تاکید کنم که ما تحریم های مرتبط با موضوع هسته ای را که به آنها متعهد شده بودیم، رفع کرده ایم و حالا فرصت هایی برای بانک های خارجی برای انجام تجارت با ایران وجود دارد.متاسفانه به نظر می رسد که نوعی سردرگمی در بین بانک های خارجی وجود دارد و ما می خواهیم تا آنجا که می توانیم شفاف سازی کنیم.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: وزیر خارجه درست می گوید.اختلافاتی وجود دارد و برخی از آنها بدیهی است که اختلافاتی جدی هستند که موضوع بحث مذاکرات آینده خواهند بود اما این مهم است که همه بدانند که این توافق یک توافق است و لازم است که آن را از مسائل دیگر جدا کنیم و در جهت حل و فصل اختلافات دیگر پیش برویم.هیچ چیزی نمی تواند از تلاش آمریکا برای کمک به حل و فصل این اختلافات و مطمئنا ادامه تلاش در جهت صلح و ثبات در منطقه بکاهد.

ظریف در این دیدار گفت:امیدواریم که با سخنان جان کری راه دشواری را که به خاطر نگرانی بانک ها از رویکرد آمریکا نسبت به اجرایی سازی تعهدات تحت طرح جامع اقدام مشترک ایجاد شده است، باز شود. ما همچنان اختلافاتی با آمریکا خواهیم داشت.اختلافات ما بسیار جدی و در حیطه های مختلف هستند اما ما تصمیم گرفته ایم که همراه با هم و با گروه پنج به علاوه یک به این موضوع رسیدگی کنیم.

وی افزود: ما می خواهیم نشان دهیم که گروه پنج به علاوه یک و ایران توانسته اند مسائل دشوار و خیلی مهمی را از طریق مذاکرات حل و فصل کنند و من معتقدم که ما باید گام های ضروری در این رابطه برداریم و من امیدوارم که از طریق اقدام عملی جدی مردم ایران بتوانند منافع ناشی از اجرایی شدن طرح جامع اقدام مشترک را مشاهده کنند. ما می توانیم با وجود تبعات درازمدت این توافق خیلی مهم به جلو حرکت کنیم و باید به جای فریبکاری و تقلب، زیرساخت اصولی را برای حل و فصل مسائل بین المللی ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها