عروس افغان که به اتهام قتل شوهرش در زندان به سر می‌برد، با تلاش مددکاران زندان توانست دیه درخواستی اولیای دم را تهیه کند و در آستانه آزادی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۶
زن همسرکش در آستانه آزادی

به گزارش جام‌جم ، شامگاه 21 فروردین سال 88 کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی از قتل مرد افغان در اتاق سرایداری خانه‌ای در خیابان ولنجک تهران مطلع شدند.

ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند مرد نگهبان غرق در خون افتاده است. همسر مقتول برای ادامه تحقیقات به پلیس جنایی منتقل شد. او در بازجویی اولیه مدعی شد سارقان با ورود به خانه او را مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از سرقت از اتاق سرایداری، شوهر او را به قتل رسانده‌اند.

درادامه بررسی پزشکی قانونی نشان داد او مورد آزار و اذیت قرار نگرفته و به احتمال قوی او مرتکب قتل همسرش شده است. بنابراین با دستور قضایی زن جوان بازداشت شد و بعد از سه سال اعتراف کرد شوهرش را کشته است. او اعتراف کرد برای ارتباط با مرد دیگری نقشه قتل شوهرش را اجرا کرده بود.

او مدتی بعد در شعبه دهم دادگاه کیفری یک تهران محاکمه شده و با توجه به این‌که اولیای دم در خواست دیه کرده بودند او از مجازات قصاص نجات یافت و به هفت سال حبس و پرداخت دیه در حق اولیای دم محکوم شد. این حکم به تائید قضات دیوان‌عالی کشور رسید. این زن پولی نداشت که بابت دیه بپردازد؛ بنابراین واحد مددکاری زندان تلاش برای نجات وی را آغاز کرد و سرانجام توانستند با پرداخت 70 میلیون تومان به اولیای دم رضایت آنها را کسب کنند. قرار است زن نجات‌یافته از مرگ بزودی از زندان آزاد شود و زندگی جدیدی را شروع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها