«لورا دافی» دادستان آمریکا روز پنجشنبه از کشف یک تونل تقریبا یک کیلومتری حمل مواد مخدر بین مکزیک و ایالت کالیفرنیا که طولانی ترین تونل کشف شده در تاریخ بین دو کشور است، خبر داد .
کد خبر: ۸۹۷۶۶۱
کشف طولانی ترین تونل حمل مواد مخدر در مکزیک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه «آ ب ث»، این گذرگاه 800 متری و شاید طولانی تر به خاطر مسیر زیگ زاگی آن ، از کمد یک خانه در شهر تیخوآنا در مکزیک شروع می‌ شد و تا یک چاله واقع درمحوطه بیرونی یک مرکز خرید در « اوتای مسا» درکالیفرنیا که تا مرزمکزیک 460 متر فاصله دارد، می‌ رسید.

به گفته دافی، این چاله یک متر قطر دارد و روی آن یک کانتینر صنعتی گذاشته شده بود تا که حفره زیر زمینی را بپوشاند.

وی گفت : این تونل مجهز به ریل و سیستم های تهویه، روشنایی و یک آسانسور بود که قاچاقچیان از زیر زمین تا درون کمد در این مسکن مکزیکی رفت و آمد می‌ کردند.

درنتیجه این کشف، مقامات فدرال کنترل تونل را در دست گرفته و در این تونل نزدیک به 6 هزار و356 کیلوگرم ماری جوانا و حدود یک کیلو و نیم کوکائین که ارزش فروش آنها در بازار به 22 میلیون دلار می‌ رسید را کشف و ضبط کردند . افزون بر آن 6 نفر که به انتقال این مواد می‌ پرداختند دستگیر شدند.

دافی افزود : ماریجوانا چیزی است که معمولاً در رابطه با این تونل ها می‌ بینیم اما کوکائین نمی‌ بینیم و فکر می‌ کنیم که بزرگترین کشف و ضبط این نوع مواد مخدر پیدا شده در یک تونل در این مرز می‌ باشد.

دراین رابطه ، کشف مذکور هنگامی صورت گرفت که ماموران شاهد فعالیت های مشکوک نظیر ورود و خروج خودروها در آخرین ساعات شب بودند.

این سومین تونلی است که ماموران فدرال درهفته های اخیر در مرز جنوبی کالیفرنیا کشف می‌ کنند. در5 سال اخیر، بیش از 75 تونل در مرز های کالیفرنیا و آریزونا کشف شدند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها