بازی غرب با مهره حقوق بشر ادامه دارد

تمدید تحریم های حقوق بشری اروپا ضد ایران

وزارت خارجه انگلیس در گزارش حقوق بشری خود در سال 2015 به بررسی موارد نگرانی و ادعاهای این کشور پیرامون مسائل حقوق بشری در کشورهای مختلف از جمله ایران پرداخته است.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۲
ادعاهای حقوق بشری انگلیس علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، وزارت خارجه انگلیس در گزارش حقوق بشری خود در سال 2015 به بررسی موارد نگرانی و ادعاهای این کشور پیرامون مسائل حقوق بشری در کشورهای مختلف از جمله ایران پرداخته است.

در این گزارش آمده است که در سال گذشته ایران و گروه 1+5 به یک توافق تاریخی درباره برنامه هسته‌ای این کشور دست یافتند اما این گزارش در ادامه مدعی شد که مساله حقوق بشر همچنان یکی از موارد نگرانی درباره ایران است.

در گزارش ۲۰۱۵ حقوق بشر ایران اشاره‌ شده است: «رئیس جمهور ایران [دکتر] روحانی بعد از انتخابات ۲۰۱۳ سعی کرد حقوق و آزادی شهروندان ایرانی را در جهان افزایش دهد و وعده داد اصلاحاتی درباره تبعیض علیه زنان و اقلیت‌های مذهبی در ایران را برطرف کرده و فضای بیشتری برای آزادی بیان، فراهم کند اما تغییرات مثبتی صورت نگرفته است.»

در ادامه ادعاهای گزارش حقوق بشر ۲۰۱۵ انگلیس آمده «غالب رسانه‌های ایران دولتی هستند و جلوی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به شدت گرفته شده است و خبرنگاران، وبلاگ‌نویس‌ها و فعالان حقوق بشر دستگیر و زندانی می‌شوند.»

در این گزارش اشاره شده است، انگلستان از تصویب قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل درباره شرایط حقوق بشر در ایران حمایت کرده است.

در ادامه ادعاهای این گزارش همچنین آمده است پروژه‌های حقوق بشر و دموکراسی برای حمایت از آزادی بیان در ایران و تقویت پایه‌های تغییرات در این کشور کمک کرده‌‌اند.

این گزارش افزود از تجدید حکم گزارشگر ویژه سازمان ملل در ایران استقبال و اظهار امیدواری کرد که ایران از فرصت همکاری با آن استفاده کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها