پرونده قتل دختر افغان در ورامین بزودی برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال می‌شود. تیم جنایی ورامین در حال حاضر منتظر گزارش پزشکی قانونی درباره علت مرگ، سلامت روانی قاتل و بررسی احتمال آزار و اذیت است.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۷
قاتل ستایش در یک‌ قدمی محاکمه

به گزارش جام‌ جم ، متهم این پرونده پسری 17 ساله است که به گفته محمدعلی اسفنانی، پرونده وی باید در دادگاه اطفال رسیدگی شود. در حال حاضر شعبه‌ای در دادگاه کیفری یک استان تهران به جرایم اطفال رسیدگی می‌کند.

به گفته اسفنانی، شواهد این طور نشان می‌دهد که قتل عمد اتفاق افتاده است. مجازات قتل عمد هم می‌تواند مطابق با درخواست اولیای مقتول قصاص باشد. آنها می‌توانند با پرداخت تفاضل دیه درخواست قصاص را مطرح کنند حتی اگر والدین هم درخواست قصاص نکنند و این پرونده به دیه ختم شود، باز هم می‌توان تا 10 سال برای قاتل حبس در نظر گرفت.

متهم پرونده به کانون اصلاح و تربیت اعزام شده و به گفته دادستان ورامین، پس از اعلام گزارش پزشکی قانونی برای او کیفرخواست صادر می‌شود.

متهم، پسری آرام بود

همسایه‌ها و همکلاسی‌های پسر 17 ساله باورشان نمی‌شود او مرتکب این جنایت هولناک شده باشد.

به گزارش ایسنا، متهم به قتل، فرزند چهارم یک خانواده است که تنها پسر و آخرین فرزند محسوب می‌شود. پدرش کارمند یکی از نهادهای دولتی و مادرش خانه‌دار است. بنابر شواهد موجود، پدر خانواده همه تلاش خود را صرف تامین معیشت خانواده و سر و سامان دادن به دختران کرده است. هر سه خواهر امید ازدواج کرده‌اند و او دایی پنج کودک است. امید کلاس سوم متوسطه است. گویا وقتی سه ماهه بوده، تشنج کرده و مادرش درحالی‌که هنگام خواب دهانش را پر از کف دیده، او را به بیمارستان منتقل کرده است. بعد از آن مرتب دارو مصرف می‌کرده و به گفته مادرش، پای چپش را نمی‌توانسته درست حرکت دهد، اما هیچ‌کس هیچ رفتار مشکوک و سوال‌برانگیزی از امید ندیده است که کوچک‌ترین ظنی به دست داشتن او در این کار پیدا کند.

مادرش درباره روز حادثه گفت: آن روز می‌خواستم با دخترم برای خرید رویه مبل به بازار برویم که وقت آمدن پسرم از مدرسه شد. دلشوره داشتم. این اواخر مدرسه گفته بود با دانش‌آموزی رفت و آمد دارد که اهل شر و شیطنت است. برای همین زود برگشتیم. حتی غروب که گفتند «ستایش» گم شده از امید هم درباره‌اش پرسیدم. من آن روز با جاروبرقی خانه را جارو کردم، اما هیچ چیز مشکوکی نظرم را جلب نکرد. اصلا نمی‌توانم باور کنم که این کار در خانه ما انجام شده باشد.

هیچ مشکل انضباطی نداشت

مدرسه‌ای که امید در آن درس می‌خواند هم در همین محله است. مسیر خانه تا مدرسه تقریبا ده دقیقه پیاده‌روی است. مدرسه همان اوایل خیرآباد است و بعد از چند کوچه نوبت به کوچه محل زندگی امید می‌رسد. مدیر مدرسه‌ای که «امید» در آن درس می‌خواند نیز تاکید کرد که «امید» هیچ مشکل انضباطی‌ نداشته است.

مدیر مدرسه اما در پاسخ به این پرسش که مادر متهم ادعا کرده نسبت به نشست و برخاست پسرش با یکی از بچه‌های مدرسه به آنها تذکر داده‌اند، گفت: هیچ مورد انضباطی‌ نبود که بخواهیم به خانواده امید اطلاع دهیم، اما وضع درسی‌اش مناسب نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سعید
-
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
۰
۰
سلام.شما را به خدا بنویسید به این جنایتكاران ترحم نشودبا طرح سن كم ،كمی آموزش وامثالهم.جنایت راتوجیه نكنندچنین مجرمینی سزاوارقصاص نفس هستند اگر بخواهیم درجامعه امنیت داشته باشیم باید مجازات ها سخت ودر فاصله كمی بعد ازوقوع جرم اجرایی شود تا اثرگذار باشد..
sahat
-
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
۰
۰
چرا اینقدر خبرهای خبرگزاری ها تناقض داره؟؟؟ تو یكی دیگه از خبرگزاری ها مصاحبه با مادر و پدرش رو منتشر كرده كه میگه پسرش 15 سالشه و اسمش امیر حسینه... والا ما دیگه نمیدونیم كدوم خبر صحت بیشتری داره!!!!
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
۰
۰
باید.ماحكمه.شود.تا.درسی.شود.برای.دیگران.

نیازمندی ها