مادر داغدیده پس از 10 سال از قتل پسر جوانش، به خاطر رضای خدا قاتل را بخشید. مرد اعدامی دو بار تا یک قدمی مرگ رفته بود.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۷
خواب مادر؛ مرد اعدامی را نجات داد

به گزارش جام‌جم ، پنجم تیر سال 1385 وقوع درگیری خونین در اندرزگاه اول زندان رجایی‌شهر کرج میان دو زندانی گزارش شد. یکی از آنها به نام احمد 29 ساله با ضربه چاقوی دست‌ساز زندانی دیگر به نام صلاح‌الدین زخمی وکشته شد. با تحقیق از متهم به قتل معلوم شد آنها به دلیل اختلاف مالی با هم درگیر شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌داد عامل جنایت به اتهام کلاهبرداری، فروش مال غیر، جعل و سرقت به هشت سال و هشت ماه حبس محکوم شده و دوره محکومیتش را در زندان سپری می‌کرد.

صلاح‌الدین آبان سال 86 در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و به قضات دادگاه گفت: به مقتول 80 هزار تومان بدهکار بودم و چون توان پرداخت بدهی‌ام را نداشتم، با هم درگیر شده و با چاقو او را کشتم. خیلی پشیمانم.

با توجه به درخواست مادر مقتول، برای عامل جنایت حکم قصاص صادر شد. حکم مجازات پس از تائید قضات شعبه 27 دیوان عالی کشور برای اجرا به واحد شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. در این مرحله شمارش معکوس برای اجرای این حکم آغاز و یک سال بعد در روز چهارم دی سال 87 قرار شد این قاتل در زندان اوین پای چوبه دار برود اما به دلیل حضور نیافتن مادر مقتول، حکم اجرا نشد. همین بازگشت از دروازه مرگ برای زندانی روزنه امیدی جهت بخشش او بود. اما کابوس مرگ همچنان بر زندگی‌اش سایه افکنده بود. این در حالی بودکه دو ماه پیش دوباره صلاح‌الدین برای اجرای حکم اعدامش به پای چوبه دار رفت اما این بار مادر مقتول زمانی که التماس‌‌های قاتل را شنید، حکم را متوقف کرد. این بار به مرد اعدامی فرصتی دوماهه داده شد تا بتواند رضایت بگیرد. با گذشت این فرصت دو ماهه، مادر داغدیده روز شنبه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران مراجعه و اعلام کرد می‌خواهد بدون قید و شرط بعد از ده سال قاتل را ببخشد. به این ترتیب با گذشت این مادر، مرد اعدامی از مجازات مرگ گریخت .

برای رضای خدا بخشیدم

مادر مقتول پس از بخشش قاتل در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم، از جنایت و علت بخشش قاتل گفت.

چطور شد بعد از 10 سال تصمیم به بخشش قاتل پسرتان گرفتید؟

داغ فرزند سخت است. من فرزندانم را بدون پدر و با سختی بزرگ کردم. در این ده سال لحظه‌ای داغ پسرم را فراموش نکردم. من خودم داغدار بودم و نمی‌توانستم شاهد داغدار شدن خانواده دیگر باشم. مرد اعدامی دختری داشت که نتوانست کنار او باشد و بزرگ شدن او را ببیند. او را برای رضای خدا، جدم زهرا(س) و شادی روح فرزندم بخشیدم.

متهم چند بار پای چوبه دار رفت؟

مرد اعدامی دوبار پای چوبه دار رفت. یک بار یک سال بعد از صدور و تائید حکم بود که آن شب طاقت نیاوردم و برای اجرای حکم به زندان نرفتم. دو ماه قبل هم برای دومین بار بود که مرد زندانی پای چوبه دار رفت. با دیدن او و صدای گریه اعضای خانواده‌اش طاقت نیاوردم و به او مهلت دادم. اما امروز دیگر او را بخشیدم. امیدوارم راه درست را درزندگی پیش بگیرد. البته پسرم هم چند بار به خوابم آمد و از من خواست قاتلش را ببخشم. یک بار هم خواب حضرت زهرا(س) را دیدم. این خواب‌ها باعث شد من در تصمیمی که برای اعدام قاتل فرزندم داشتم، کمی مردد شوم و سرانجام او را در آستانه روز پدر بخشیدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها