رییس جمهوری پس از امضای 8 سند همکاری میان تهران – آنکارا:

ایران امنیت انرژی ترکیه را تضمین می کند

رئیس جمهور گفت : درباره مسائل منطقه با ترکیه توافقات زیاد و اختلافات اندکی وجود دارد که باید این اختلافات اندک حل و فصل شود .
کد خبر: ۸۹۶۳۹۱
روحانی : با ترکیه توافق نظرها زیاد و اختلافات کم است

به گزارش جام جم آنلاین، روحانی بعد از بازگشت از ترکیه در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت : شرایط منطقه و دنیای اسلام اقتضا می کرد که از فرصت برای وحدت و مقابله با خطراتی که دنیای اسلام را تهدیدمی کند استفاده کنیم.

وی افزود : در حال حاضر تروریسم و صهیونیسم بزرگترین خطرهایی است که دنیای اسلام را تهدید می کند و صهیونیست ها در صدد این بودند که صحنه این کنفرانس را به صحنه اختلاف افکنی تبدیل کنند که خوشبختانه بالعکس شد .

روحانی گفت: حضور پر رنگ ما در این اجلاس مهم بود و لازم بود در این اجلاس به صراحت بگوییم که خطر اصلی صهیونیسم و تروریسم است و همه کسانی که با ما در این اجلاس ملاقات داشتند گفتند که سخنان ایران سخنان دل ما بود.

رئیس جمهور همچنین در خصوص دیدارهای حاشیه ای با سران کشورهای اسلامی گفت : دیدارهای خوبی با سران کشورهای اسلامی داشتیم و همچنین با دولت دوست و همسایه ترکیه درباره موضوعات مختلف رایزنی داشتیم .

روحانی گفت : توافق های خوبی با ترکیه برای اقداماتی که باید در جهان اسلامی داشته باشیم صورت گرفته است به ویژه درباره همکاری دو کشور تحت سه موضوع مقام زن، مبارزه با خشونت و تروریسم و وحدت کشورهای اسلامی و تقریب مذاهب گفتگوهای خوبی داشتیم .

رئیس جمهور تصریح کرد : سفر دو جانبه ای انجام شد که بعد از موضوع پسابرجام مهم بود و باید با ترکیه در زمینه های بانک ، بیمه و مسائل گمرکی موضوعات حل و فصل می شود که ملاقات های خوبی در این زمینه انجام شد .

روحانی افزود: اجلاس سوم شورای عالی همکاری های دو کشور با حضور کابینه دو دولت برگزار شد و توافق های خوبی کردیم که انشاء الله مایه خیر و برکت باشد .

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها