وزیر خزانه‌داری آمریکا در دیدار با سیف:

واشنگتن به تعهدات خود در اجرای برجام عمل می کند

وزیر خزانه‌داری آمریکا در دیداری که با رئیس بانک مرکزی ایران داشته، گفته واشنگتن تا زمانی که «برجام» در حال اجرا است، به تعهدات خود با حسن نیت عمل می‌کند.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۰
واشنگتن به تعهدات خود در اجرای برجام عمل می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت وزارت خزانه داری آمریکا، «جک لو» در این دیدار گفته است «تا وقتیکه ایران به توافق‌های اتمی خود در ارتباط با برنامه جامع اقدام مشترک، عمل می‌کند، آمریکا هم با حسن نیت به تعهدات خود در زمینه برداشتن تحریم‌های هسته‌ای عمل خواهد کرد».

دیدار جک لو و «ولی الله سیف» در حاشیه نشست بانک جهانی در واشنگتن آمریکا انجام شده‌است. این گفتگوها پشت درهای بسته صورت گرفته و جزئیات بیشتری از این دیدار با خبرنگاران در میان گذاشته نشده‌است.

نشست سالیانه بانک جهانی و نیز صندوق بین‌المللی پول از ۱۴ تا ۱۶ آوریل در جریان است. علاوه بر وزیر خزانه‌داری آمریکا و رئیس بانک مرکزی ایران، وزیران مالی و مدیران ارشد اقتصادی دیگر کشورها، از جمله مقام‌های ۲۰ کشور قدرتمند اقتصادی نیز در آن شرکت دارند.

تهران از آمریکا خواسته است به کشورها و طرف‌های دیگر در زمینه مبادلات با ایران، تعهدات لازم را بدهد.

مقامات ایالات متحده ادعا می کنند تهران حق دارد از امتیازهایی که در پی توافق اتمی به دست آورده، استفاده کند اما تا کنون اقدام عملی از سوی آمریکا در یان رابطه مشاهده نشده است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در تاریخ ۱۷ فروردین ماه گفته بود ایران به دلیل اینکه تعهدات هسته‌ای خود را انجام داده، کاملا حق دارد که از مزایای این توافق بهره‌مند شود. به گفته کری، دولت باراک اوباما تلاش می‌کند به بانک‌ها این اطمینان را بدهد که در زمینه‌های مجاز با ایران همکاری کنند.

این در حالی‌ است که گروهی از جمهوریخواهان، که در کنگره آمریکا صاحب اکثریت هستند، از جمله رئیس مجلس نمایندگان، با دسترسی ایران به دلار آمریکا مخالف هستند.

با این حال، روز چهارشنبه آدام شوبین، قائم‌مقام وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفته بود «لازم است به تعهدات خود عمل کنیم و به مردم ایران این اطمینان را بدهیم که از مزیت‌های اقتصادی توافق اتمی بهره ببرند».

شوبین افزوده بود «در غیر اینصورت، تحریم ها در مورد دیگر کشورها در آینده، فایده‌ای نخواهد داشت».

از سال ۲۰۱۳ میلادی که جک لو به مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا رسیده، نخستین بار است که با رییس بانک مرکزی ایران دیدار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها