درحاشیه هم اندیشی قالیباف با خبرنگاران عنوان شد

راه اندازی 2 کمپ ترک اعتیاد جدید توسط شهرداری تهران

صبح امروز شهردار تهران در حاشیه بازدید از مدرسه صبح رویش کودکان کار محله هرندی و مرکز بهاران مردان هرندی، در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران گفت: ما نباید معتادان را جمع کنیم؛ معتاد را باید جذب کرد و جذب معتادان یک پروژه عمرانی نیست که بتوانیم برای آن زمان دقیقی اعلام کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۳۸۲
راه اندازی 2 کمپ ترک اعتیاد جدید توسط شهرداری تهران

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدباقر قالیباف در ادامه با تکذیب شایعه استفاده از متادون در مراکز بهاران،‌ از راه اندازی 2 کمپ ترک اعتیاد توسط شهرداری تهران در پایتخت خبر داد و گفت : مسائل محله هرندی به اندازه تاریخ دروازه غار قدمت دارد و ما این تکلیف را احساس کردیم که باید به این قضیه ورود پیدا کنیم. در این مساله منتی هم نگذاشته ایم چون با این کار در اولین مرحله، به خودمان کمک کرده ایم. این آتشی است که اگر کسی برایش چاره پیدا نکند، دامن او را در محله دیگر شهر هم خواهد گرفت.

شهردار تهران با اشاره به اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی موضوع اجتماعی تمامی کلان شهرهای دنیاست، گفت: طبق آمارها تهران حدود 15 هزار کارتن خواب دارد و با وجود اقدامات انجام شده، فقط یک سوم این جمعیت ساماندهی شده اند و بقیه آنها هنوز در سطح شهر دیده می شوند.

وی گفت: به همین دلیل بود که مراکز بهاران راه اندازی شدند که حالا به خانه امیدمعتادان تبدیل شده اند و آنها را در چرخه اصلاح ،‌بازتوانی و بازگشت به زندگی قرار می دهند . با این حال این چرخه جذب و بهبود معتادان توقف ناپذیر است.

شهردار تهران با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای جذب و بهبود معتادان گفت: سعی بر این است که بهبودیافته ها از 9 ماه تا یک سال در مراکز بهاران توامندسازی و حرفه آموزی شوند و بعد از آن نسبت به اشتغال آنها اقدام شود.

قالیباف گفت: در موضوع آسیب های اجتماعی بحث مهمی وجود دارد و آن این است که این چرخه نبای د یک چرخه صرفا دولتی باشد و مجموعه دولت و نهادهای عمومی غیردولتی باید در کنار هم به فعالیت بپردازند.



وی درباره هزینه نگهداری معتادان در مراکز بهاران هم گفت: در طول زمان راه اندازی مراکز بهاران، هیچ ساختمان جدیدی ساخته نشد، بلکه از ساختمان‌های موجود شهرداری برای تجهیز و ایجاد بهاران استفاده کردیم و بر اساس برآوردهای موجود هزینه هر نفر در مراکز بهاران روزانه 8000 تومان است که بخشی از آن را مردم تقبل می‌کنند.

شهردار تهران با اعلام تمایل شهرداری به اداره کمپ شفق گفت: شهرداری مسئول راه‌اندازی کمپ نیست؛ با این حال ما کمک کردیم تعدادی از کمپ‌ها مناسب‌سازی شوند. از 15 روز قبل هم تصمیم گرفتیم دو کمپ درست کنیم که مسئولیت آنها را هم خودمان بر عهده بگیریم.

مینا مولایی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها