مرد بیمار با فریب زن جوان و سرقت طلاهایش، برای جراحی در بیمارستان بستری شد. خواستگار سارق با تیزهوشی مالباخته به دام افتاد.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۵
خواستگار قلابی برای هزینه بیمارستان سرقت می‌کرد

به گزارش جام‌ جم ، شانزدهم فروردین امسال زن جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی استان گیلان راز سرقت خواستگار قلابی را فاش کرد.

او به ماموران گفت: یک روز قبل از عید با مرد میانسالی در رشت آشنا شدم و پس از صحبت با او متوجه شدم مجرد است. او وقتی پی برد شوهر ندارم، پیشنهاد ازدواج را مطرح کرد. طی تعطیلات نوروز دوبار با او تماس گرفته و همدیگر را ملاقات کردیم.

زن جوان ادامه داد: برای چهاردهم فروردین قرار گذاشتیم به سینما برویم. وقتی به مقابل سینما رسیدم او منتظرم ایستاده بود و دو کیک در دست داشت. او مدعی شد برای شادی روح برادرش کیک خیرات کرده و برای من هم آورده است. قبل از شروع فیلم کیک را خوردیم که در سینما بی‌هوش شدم. بعد از یک روز در بیمارستان به هوش آمدم و متوجه سرقت طلاهایم به ارزش شش میلیون تومان شدم.

بعد از این شکایت پرونده‌ای در پلیس آگاهی تشکیل و تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شد. در حالی که هویت متهم شناسایی نشده بود، شامگاه هفدهم فروردین شاکی با افسر پلیس آگاهی تماس گرفت و مدعی شد سارق را در خیابان مشاهده کرده است.

زن جوان تا زمان حضور ماموران به صورت نامحسوس سارق را زیر نظر گرفت و با حضور افسر پلیس آگاهی مرد 49 ساله دستگیر شد.

تحقیقات مقدماتی نشان داد، متهم اهل خرمشهر است و در یک مسافرخانه در رشت به سر می‌برد. در بازرسی از اتاق او در مسافرخانه، ماموران موفق شدند تلفن همراه شاکی و بخشی از طلاها را پیدا کنند

.متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به این سرقت گفت: بیماری دیابت دارم و پزشکان اعلام کرده بودند باید پایم را جراحی کنم. اگر عمل جراحی دیر انجام می‌شد، امکان داشت پزشکان پایم را قطع کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتم با سرقت از زن جوان هزینه عمل جراحی را تامین کنم. بعد از سرقت طلاها، بخشی از آن را به قیمت 800 هزار تومان فروختم و با آن عمل جراحی را انجام دادم. بعد از مرخص شدن از بیمارستان، شاکی مرا شناسایی کرد و دستگیر شدم.

سرهنگ فرهاد فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم، ماموران خریدار طلاهای سرقتی را هم شناسایی و دستگیرکردند.

وی از شهروندان خواست در صورتی که به این شیوه از آنها سرقت شده است، موضوع را با شماره تلفن 0132188530 به دایره دوم اداره مبارزه با سرقت استان گیلان اعلام کنند.

همچنین در ارتباطات خود دقت بیشتری داشته باشند و براحتی به خواستگاران خیابانی اعتماد نکنند و از آنها مواد خوراکی نگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها