دیلی‌میل، روزنامه محافظه‌کار طبقه متوسط انگلستان در قطع تابلوئید (نیم قطع) منتشر می‌شود و مالکیت آن را بنگاه مطبوعاتی دیلی‌میل‌اند جنرال تراست به عهده دارد.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۶
دیلی‌میل و موفقیت در‌ جلب‌ توجه‌ طبقه‌ عام

این روزنامه اولین بار سال 1896 توسط لرد نورث‌کلیف منتشر شد و خیلی زود توانست جایگاه خود را به عنوان دومین روزنامه پرفروش بریتانیا، بعد از روزنامه مطرح سان تثبیت کند. نسخه ضمیمه و خواهرخوانده این روزنامه، میل در یکشنبه‌ها نام دارد که از سال 1982 آغاز به کار کرده و فقط یکشنبه‌ها منتشر می‌شود. همچنین نسخه‌های ویژه‌ای برای دو کشور اسکاتلند و ایرلند هم در این روزنامه تدارک دیده شده و از سال 1947 تا 2006 میلادی به طور مستمر در حال انتشار بود.

ایده انتشار دیلی‌میل، ابتدا توسط آلفرد هارمسورث (که بعدها نورث‌کلیف لقب یافت) و برادرش هارولد (با نام بعدی لرد روثرمری) شکل گرفت و اولین شماره از این نشریه در تاریخ 4 می‌ سال 1896 منتشر شد. روزنامه بلافاصله و از شماره‌های نخست با استقبالی بسیار خوب مواجه شد. در دورانی که دیگر روزنامه‌های اصلی شهر لندن هر کدام یک پنی قیمت داشتند، دیلی‌میل با بهای تنها نیم پنی به فروش می‌رسید و در مقایسه با مطالب و محتواهای دیگر رقبای خود، مطالب عامه‌پسندانه‌تری را برای چاپ برمی‌گزید. این‌طور که گفته می‌شود خود موسسان میزان صد هزار نسخه را برای چاپ و فروش در شماره‌های نخست تخمین‌زده بودند، اما روزنامه همان روز اول به میزان 397 هزار و 215 شماره به فروش رفت و این دو برادر مجبور شدند امکانات و تجهیزات جدیدی برای ایجاد چاپ‌های بیشتر تا میزان 500 هزار نسخه فراهم کنند. همچنین در منابع تاریخی این‌طور نوشته شده است که لرد سالیزبری، نخست‌وزیر این کشور در قرن 19 میلادی، از دیلی‌میل با عنوان «روزنامه‌ای که توسط پسران کارگر و برای مطالعه پسران کارگر ایجاد شده» یاد کرده است. در سال 1902 و درست بعد از پایان جنگ‌های موسوم به بوئر، تیراژ روزنامه بالاخره از یک میلیون نسخه عبور کرد و به پرخواننده‌ترین روزنامه وقت جهان تبدیل شد.

از دیگر افتخارات روزنامه این است که اولین روزنامه‌ در تاریخ مطبوعات بریتانیا محسوب می‌شود که از ابتدا،هدف خود را بر جلب‌نظر طبقه متوسط و پایین با سواد ناشی از آموزش همگانی در کشور بنا نهاد و ترکیبی از فروش با قیمت پایین، همراه با مقدار زیادی از جوایز و مسابقات گوناگون و تبلیغاتی را در مطبوعات رواج داد. نتیجه این اتفاقات البته مثبت بوده و دیلی‌میل به روزنامه محبوب بخش عمده‌ای از مردم تبدیل شده است.

طبق آمار رسمی اعلام شده، این روزنامه در ماه مارس سال 2014 از میانگین تیراژ یک میلیون و 708هزار و شش نسخه برای هر شماره برخوردار بود و در ماه‌های جولای تا دسامبر سال قبل از آن، با احتساب خوانندگان اینترنتی و بازدیدکنندگان سایت نشریه، در مجموع رقم سه میلیون و 951 هزار مخاطب را در هرشماره در بر می‌گرفت.

امروزه بیشتر محتوا و مطالب اصلی روزنامه دیلی‌میل و نیز نسخه‌های یکشنبه آن، یعنی میل در یکشنبه‌ها، همه روزه در پایگاه اینترنتی این شبکه قابل دسترس است. این محتواها برای مطالعه رایگان است و هزینه‌های آن از طریق آگهی ‌های این سایت تامین می‌شود. سایت روزنامه همچنین از پربازدیدترین سایت‌های خبری کشور انگلستان است و طبق آمارها و رده‌بندی‌های اینترنتی، از میانگین بازدیدی برابر با 189 میلیون بازدید در ماه برخوردار است.

زهرا غفاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها