فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری ۴ رزمایش بزرگ از سوی این نیرو در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۶۳۱
امیر پوردستان: ارتش، ۴ رزمایش بزرگ برگزار می کند

به گزارش جام جم آنلاین ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در نشستی خبری که صبح امروز به مناسبت ۲۹ فروردین (روز ارتش) در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با اشاره به رزمایش‌های این نیرو در سال ۹۵ اظهار داشت: سرمایه‌گذاری اصلی نیروی زمینی بر روی آموزش است. در سال ما چندین نوبت رزمایش‌های مختلف انجام می‌دهیم؛ یکی از کارها در نیروی زمینی، انجام تمرینات نظامی است و این تمرینات به سه دسته روی نقشه، پاسگاه فرماندهی و صحرایی تقسیم می‌شود.

وی افزود: از مجموع گردان‌های نیروی زمینی بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ نوع از این تمرینات در سال انجام می‌شود اما در رده تیپ و بالاتر، ما امسال ۱۳ مورد تمرین روی نقشه، ۱۴ مورد تمرین پاسگاه فرماندهی و ۴ مورد رزمایش بزرگ برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری نخستین رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش در سوم خرداد ماه و در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان با نام «بیت‌المقدس» خبر داد و گفت: فضای این رزمایش دفاعی و امنیتی است و متناسب با تهدیدات، تلاش می‌کنیم آمادگی خود را بالا ببریم.

پوردستان در ادامه با بیان اینکه ۱۷ مورد رزمایش تخصصی در سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: حوزه‌های این رزمایش‌ها عبارت از موشکی، مهندسی، فرماندهی ارتباط الکترونیک، پهباد، جنگ نوین، هوانیروز و رهایی گروگان است.

وی گفت: رزمایش‌های حوزه بحران و مقابله با بلایای طبیعی، یکی از کارهایی است که جزو مأموریت‌های ذاتی نیروی زمینی محسوب می‌شود و پنج مورد رزمایش در این حوزه خواهیم داشت. در این رزمایش‌ها تجهیزات مهندسی وارد می‌شود و آواربرداری صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از پنج مورد رزمایش بهداشت و درمان در سال جاری خبر داد و گفت: در این رزمایش‌ها تخلیه مجروحین و مقابله با آتش‌سوزی انجام می‌پذیرد.

پوردستان با اشاره به دستاوردهای نزاجا در سال جاری، گفت: در روز چهارشنبه (۲۵ فروردین ماه) در مرکز آموزش پشتیبانی، رونمایی از چند دستاورد و تحویل‌دهی برخی از تجهیزات را در دستور کار داریم.

وی از رونمایی سامانه پدافند هوایی بهمن ۵۷ میلیمتری خودکششی چرخ‌دار خبر داد و تصریح کرد: همچنین توپ‌های ۵۷ میلمتری دو لول خودکششی در گذشته روی نفربرهای شنی‌دار بودند که تحرک بسیار پایینی داشتند و این توپ‌ها بهینه‌سازی شده و رادارهای باند ایکس، روی اینها نصب شده است. این توپ‌ها قابلیت شبکه شدن دارد و تحرک‌ آنها نیز بیشتر شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: خودروی تاکتیکی ۶ در ۶ (۶*۶) کیان که یک خودروی صد درصد بومی است، رونمایی می‌شود و قابلیت حمل توپ‌های کششی و خودکششی را دارد.

پوردستان گفت: خودروی تجسسی «NRBC شهرام» نیز در روز چهارشنبه رونمایی خواهد شد که یک آزمایشگاه متحرک برای آشکارسازی‌های میکروبی، هسته‌ای، شیمیایی و رادیواکتیو است.

وی از تحویل‌دهی تانک بهینه شده چیفتن خبر داد و افزود: در سال ۹۵ بخش عظیمی از خودروهای شنی‌دار به توان رزمی نیروی زمینی اضافه خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تحویل‌دهی سلاح‌های تک‌تیرانداز «۷.۶۲» در روز چهارشنبه خبر داد و تصریح کرد: دوربین‌های بسیار پیشرفته روی این سلاح‌ها نصب شده که کار بسیار ارزنده‌ای است.

امیر پوردستان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت مرزهای تحت کنترل نیروی زمینی ارتش گفت: ماموریت مرزداری برای نیروی زمینی مطلب تازه ای نیست و ما از سالیان قبل این ماموریت را داشته ایم و متناسب با تهدیدات ظرفیت های دفاعی لازم را در خود ایجاد کرده ایم.

وی با بیان اینکه پهبادهایی در اختیار نیروهای مسلح در مرزها قرار داده شده است، ادامه داد: از سیستم های تصویری در مرزها استفاده می کنیم و مجموعه ای از این امکانات را در اختیار داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز تهدیدات خاصی را در مرزها نداریم، افزود: اما در اسفند ماه گذشته شاهد نفوذ یک گروهک تروریستی داعشی بودیم که در همان لحظه شناسایی و از بین رفت.

امیر پوردستان درباره اعزام مستشاران ارتش و تیپ ۶۵ نوهد به سوریه اظهار داشت: ما سرباز نظام هستیم و هر کاری که نظام صلاح بداند با قدرت وارد می شویم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از حوزه هایی که امروز مهیا شده، ماموریت مستشاری است، گفت: حضور نیروی زمینی در سوریه با استعداد یگانی نیست و ما داعش را تهدید اصلی نمی دانیم که بخواهیم با آن مقابله کنیم. با توجه به جنگ های نیابتی وظیفه خود می دانیم که این تهدید را تمام قد شناسایی کرده و با آن مقابله کنیم؛ حضور نیروی زمینی به عنوان یگان در سوریه سندیت ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد تجهیزات نیروی زمینی نوسازی شده است، اظهار کرد: ما در فضای تحریم هستیم و وظیفه داریم برای مقابله با این فضا از درون بجوشیم؛ در همین ارتباط عمده سلاح ها که مورد نیاز ما بوده، بهینه‌سازی شده است. امروز صددرصد نیازمندی ما به شکل داخلی تولید می شود و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به ما حکم می کند از ظرفیت موجود استفاده کنیم.

امیر پوردستان در خصوص مخالفت آمریکا و غرب با خرید تسلیحات از روسیه و مخالف دانستن آن با قطعنامه ۲۲۳۱ افزود: ما برای ارتقاء ظرفیت های دفاعی از همه ظرفیت های موجود در دنیا استفاده می کنیم.

وی از رونمایی تانک «کرار» در این ماه و یا ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها رجز می‌خوانند و همان‌طور که وزیر دفاع گفت یاوه‌گویی می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال که برنامه‌های شما در سال اقتصاد مقاومتی چیست؟ تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما عمل به تدبیر فرماندهی کل قوا است.

امیر پوردستان در خصوص بکارگیری سلاح‌های جدید در رزمایش بیت‌المقدس گفت: بخشی از سلاح‌ها که در روز چهارشنبه رونمایی می‌شود، در رزمایش بزرگ بیت‌المقدس بکارگیری می شود، ضمن اینکه متناسب با فضای جنگ‌های نیابتی ما تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی را نیز پیاده‌سازی خواهیم کرد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به روز ارتش خاطرنشان کرد: ۲۹ فروردین یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی است، روزی که حضرت امام(ره) با فرمان تاریخی خود ارتش که تا مرز انحلال پیش رفته بود را حیات و زندگی دوباره بخشیدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه بعد از این فرمان تاریخی، ارتش جان دوباره گرفت و تلاش کرد در همه حوزه ها پاسخگوی اعتماد امام(ره) باشد، تصریح کرد: ارتش در روزهای آغاز انقلاب دو کار عمده انجام داد.

امیر پوردستان اولین اقدام ارتش را کمک به تشکیل سپاه پاسداران عنوان کرد و افزود: ارتش تمام قد برای اجرای فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل سپاه وارد شد.

وی در تشریح دومین اقدام ارتش در آن دوران اذعان کرد: اقدام دوم مقابله با ضد انقلاب بود؛ ضد انقلاب از غرس نهال انقلاب در کشور ناخرسند بود. حاصل این حضور مؤمنانه تقدیم ۲ هزار شهید بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه های ارتش برای ۲۹ فروردین گفت: در این روز دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقات قرآن، اذان و حدیث و دیدار با وابستگان نظامی کشورهای دوست و همسایه انجام خواهد شد.

امیر پوردستان از اجرای باشکوه رژه ۲۹ فروردین در تهران و شهرستان ها خبر داد و افزود: در تهران این مراسم در جوار مرقد امام(ره) اجرا می شود که هم یگان های پیاده و هم هوانیروز در آن شرکت خواهند کرد؛ همچنین یگان های شناور نیروی دریایی نیز در دریای خلیج فارس و عمان رژه خواهند رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها