بارش باران که از دو روز گذشته بسیاری از مناطق خراسان رضوی را در بر گرفته است افزون بر ۱۰۰ نفر را دچار حادثه کرد و موجب تخریب یک منزل روستایی شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۴
سیل در خراسان رضوی ۱۰۰ نفر را دچار حادثه کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، بارش های رگباری و پراکنده در طی دو روز گذشته علاوه بر آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های محلی بسیاری از محور های ارتباطی از جمله تربت جام- فریمان و بسیاری از خودرو ها را به محاصره درآورد که حادثه دیدگان با کمک نجاتگران جمعیت هلال احمر از مهلکه نجات یافتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در طی دو روز گذشته به بیش از ۱۰۰ نفر در استان به دلیل جاری شدن سیلاب دچار حادثه شدند، اظهار کرد: بیشترین حادثه دیدگان در شهرستان تربت جام به دلیل بارش باران و وقوع سیل با بهره گیری از بالگرد امداد و نجات و تجهیزات لازم امداد رسانی شد.

اسماعیل بهمن آبادی افزود: در طی دو روز گذشته توسط نجاتگران این جمعیت به تعداد ۱۷ خودروی در محاصره سیل امداد رسانی شد.

وی همچنین از امداد رسانی به ساکنان روستای«قله زو» از توابع شهرستان کلات خبر داد و گفت: بر اثر آبگرفتگی و جاری شدن سیل تعدادی از واحد های مسکونی روستایی دچار آبگرفتگی شدند که صبح امروز سیل منجر به تخریب یک منزل مسکونی شد.

وی با اشاره به امداد رسانی لازم بیان کرد: در همین رابطه نسبت به توزیع اقلام لازم در بین روستائیان سیل زده اقدام شد.

بارش ها ادامه دارد

رئیس اداره پیس بینی سازمان هواشناسی خرسان رضوی در همین حال از ادامه بارش ها و رعد و برق و همچنین وزش باد شدید طی ۲۴ ساعت آینده برای مناطق مرکزی، شمالی و جنوبی استان خبر داد.

یحیی قائنی پور گفت: طی امروز و فردا بیشتر مناطق استان کمی تا قسمتی ابری با مه صبحگاهی و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در برخی نقاط خصوصا در نواحی غربی و کوهستانی با رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد بود.

وی اظهار کرد: با عبور متناوب امواج کوتاه و ناپایدار از روی استان انتظار داریم طی امروز و فردا بیشتر در ساعات بعدازظهر بارش هایی به شکل رگبار و رعد و برق عمدتا در نیمه غربی و نیمه جنوبی استان حادث شود.

رئیس اداره پیس بینی سازمان هواشناسی خرسان رضوی افزود: در حین فعالیت این موج ناپایدار سرعت وزش باد در سطح استان افزایش و در بخش هایی از نوار شرقی و نیمه جنوبی گاهی شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه تغیرات دمایی در سطح استان نظم خاصی نداشته و قابل ملاحظه نیست و طی ساعات آینده به ویژه در ساعات بامداد و اوایل صبح در نواحی کوهستانی و مناطقی که بارندگی خواهند داشت مه صبحگاهی تشکیل خواهد شد.

قائنی پور همچنین آبگرفتگی معابر بر اثر بارش های رگباری و وقوع سیلاب را دور از دهن ندانست.

رئیس اداره پیس بینی سازمان هواشناسی خرسان رضوی بیشترین بارش ها را برای تا پایان وقت امروز برای شهرستان های قوچان، درگز، چناران، کوهسرخ، جوین، جغتای و جنوب شهرستان سبزوار پیش بینی کرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها