لاریجانی در جمع فرماندهان بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع‌مقدس:

عربستان گفته است کاری می‌کند ایران ثمره‌ای از برجام نبرد

رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ خواستار ارائه گزارشی از روند اجرای برجام توسط وزارت امور خارجه به مجلس شد.
کد خبر: ۸۹۴۳۹۵
وزارت خارجه گزارش روند اجرای برجام را ارائه دهد

به گزارش جام جم آنلاین، علی لاریجانی در جلسه علنی عصر امروز مجلس بیان کرد: موافق هستم که حتما وزرات خارجه یک گزارش تشریحی از اجرای برجام به مجلس بدهد، نکات مثبت و اگر نکات منفی نیز هست آن را بگوید تا در مقابل، اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس مجلس که در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان سخن می گفت افزود: برجام نکات مثبت و منفی دارد و نباید همه را سیاه نشان دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که جمهوری اسلامی موفق به آن شد بستن پرونده پی ام دی بود.

لاریجانی گفت:‌ شاید پی ام دی یک لغو باشد ولی مسئله کوچکی نیست و پرونده بسیار مشکلی بود و این مسئله بسته شد.

وی اظهار داشت: مسئله فروش نفت نیز انجام می شود و طبق آخرین گزارشی که روز گذشته گرفتم یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت به فروش می رسد که با میعانات گازی به دو میلیون و 300 هزار بشکه می رسد.

رئیس مجلس گفت: پس حتما کاری صورت گرفته است قبلاً یک میلیون بشکه می فروختیم که قرار بود ظرف مدت 6 ماه به صفر برسانند ولی نه تنها به صفر نرسید بلکه به یک میلیون و 700 هزار بشکه رسید.

وی افزود: محدودیتی که داریم به این خاطر است که چاه های نفت را مدتی استفاده نکرده اند و باید گاز تزریق کنند بنابراین باید فرصتی داده شود و امسال نیز به حد نصاب ما در اوپک خواهد رسید.

نماینده مردم قم گفت:‌ اینکه 5،‌ 6 قطعنامه قبلی مثل قطعنامه 1929 بسته شد، دستاوردی جدی است.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: اینکه بعضی ها می خواهند کلک بزنند؛ درست، باید حواسمان جمع باشد و در مقابل آنها عمل مقابله به مثل انجام شود.

لاریجانی در مورد خروج اورانیوم غنی شده از ایران نیز گفت: اینکه رهبری فرمودند به صورت پلکانی انجام شود فلسفه اش این بود که ممکن است آنها به ما کلک بزنند و ما به ازا را به ما ندهند.

وی گفت:‌ خوشبختانه وقتی کار جلو رفت ما قبل از اینکه مواد را بدهیم مواد اولیه طبیعی کیک زرد را دادند و بعد از 10 روز ما مواد غنی شده را دادیم بنابراین مطلبی که در قانون آمده به معنی اکمل اجرا شد.

حمید رسایی در تذکری در جلسه علنی امروز گفت:‌ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی اگر به هر بهانه تحریم جدیدی اعمال شود باید روند برجام متوقف شود.

نوبت عصر جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست آقای علی لاریجانی آغاز شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح امروز بررسی لایحه بودجه سال 1395 را آغاز کرده اند.

وکلای ملت در جلسه نوبت صبح مجلس، کلیات لایحه بودجه 95 را تصویب کردند و قرار است در جلسه نوبت عصر به بررسی جزئیات این لایحه بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها