رییس مرکز اجرائیات راهور ناجا خبر داد

ثبت تخلف سرعت 200 هزار خودرو در نوروز با دوربین‌های پلیس

رانندگان متخلف و خطا کار در تایلند در صورت تصویب یک لایحه در کابینه، دوره بازآموزی اجتماعی و ارائه خدمات را باید در سرخانه ها و کنار مردگان بگذرانند.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۸
رانندگان متخلف در تایلند همنشین مردگان می شوند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، براساس این لایحه رانندگانی که مشروبات الکلی مصرف و رانندگی کنند ملزم به ارائه خدمات اجتماعی خواهند بود و باید این دوره را در سردخانه بیمارستان ها و کنار مردگان بگذرنند.
تارنمای روزنامه 'بانکوک پست' روز جمعه به نقل از 'نونجیت ناتپوکا' مدیر امور اجتماعی و ارائه خدمات تایلند، اعلام کرد تعداد افرادی که نوشیدنی های الکلی مصرف کرده و رانندگی می کنند به ویژه در جشن های سال نو رو به افزایش است.
این رانندگان خطاکار تاکنون به انجام خدمات اجتماعی مانند تمیز کردن جاده ها، قطع درختان و یا کمک به پرسنل بیمارستان و کمک به مصدومان ناشی از تصادفات محکوم می شدند تا بلکه رفتارشان تغییر کند.
وی گفت که این نهاد اکنون سطح بعدی مجازات را مطرح کرده و پیشنهاد داده رانندگان متخلف به کارکنان سردخانه های بیمارستان و جابجایی مردگان کمک کنند تا اثرات بد رانندگی به ویژه در حالت مستی را درک کنند.
این پیشنهاد هفته گذشته به کابینه تایلند ارائه شده و در انتظار بررسی است و با تصویب دولت، قضات دادگاه در مورد رانندگان متخلف و نوع خدماتی که باید در بیمارستان و یا مراکز دیگر از جمله سردخانه و کنار مردگان انجام دهند، تصمیم می گیرند.
براساس آمار وزارت بهداشت تایلند، این کشور مقام اول مرگ و میر جاده ای در آسیا و دومین جایگاه را در جهان دارد و تنها در تعطیلات اخیر در هر ساعت 2.3 نفر کشته و 160 نفر زخمی شدند.
جاده های تایلند یکی از مرگبارترین جاده های جهان هستند و حوادث جاده ای با تلفات زیاد در این کشور شایع است.
گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد در تایلند 44 مرگ و میر جاده ای در مقابل هر 100 هزار نفر جمعیت اتفاق می افتد که در بین کشورهای جهان مقام دوم را به خود اختصاص داده است.
سازمان بهداشت جهانی در سال 2009 مرگ و میر بر اثر تصادف در جاده های تایلند را 19.6 نفر در مقابل هر 100 هزار نفر اعلام کرده بود و در حال حاضر به 44 مرگ رسیده است.
مصرف مشروبات الکلی عامل 80 درصد تصادفات رانندگی در تایلند است و 26 درصد مرگ و میرها براثر این تصادفات اتفاق می افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها