منابع قضایی بلژیک تایید کردند دیروز (جمعه) علاوه بر «محمد عبرینی» مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس و بروکسل، چهار تن دیگر را به ظن ارتباط با این حملات بازداشت شده اند.
کد خبر: ۸۹۳۸۵۸
بازداشت مظنونان مرتبط با عملیات ترویستی پاریس و بروکسل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بازداشت ها پیشرفت مهمی در تحقیقات مربوط به گروه تروریستی فعال در بروکسل محسوب می شود که تا کنون در دو عملیات تررویستی پاریس و بروکسل جان 162 تن را گرفته است.

تحقیقات در مورد ارتباط احتمالی «صلاح عبدالسلام» مظنون اصلی حملات پاریس، که وی نیز در بروکسل بازداشت شد با محمد عبرینی ادامه دارد و اکنون این سوال مطرح است که آیا عبرینی همان سومین مظنون متواری حمله به فرودگاه بروکسل است که تصویرش با کلاه در تصاویر دوربین های مدار بسته فرودگاه به همراه دو عامل انتحاری دیگر، ثبت شده است.

در عملیات صبح جمعه پلیس برای بازداشت مظنونان به دست داشتن در حملات تروریستی بروکسل، فرد دیگری با نام «عثمان ک» و با نام مستعار «نعیم الحامد» بازداشت شده است. گفته می شود وی احتمالا با عامل انتحاری مترو بروکسل در روز حادثه در تماس بوده است.

«عثمان ک»، همان فردی است که در تصاویر دوربین مدار بسته یک فروشگاه در حال خرید ساکی که برای حمل بمب ها در فرودگاه و ایستگاه مترو بروکسل مورد استفاده قرار گرفته، مشاهده شده است.
در عملیات تروریستی 22 مارس (3 فروردین) در فرودگاه و یک ایستگاه مترو در بروکسل، 35 تن کشته و 340 تن دیگر مجروح شدند.

پیش از آن نیز در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان)، 130 تن کشته و بیش از 350 نفر مجروح شدند.

صلاح عبدالسلام مظنون اصلی این حملات پس از ماه ها جستجو در هفته های گذشته توسط پلیس بلژیک بازداشت شد.

گروه تروریستی «داعش» مسئولیت هر دو حمله را برعهده گرفت.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها