در نامه احمد توکلی به جهانگیری مطرح شد

نقض حاکمیت ملی با اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده قراردادهای جدید نفتی گفت: این قراردادها 13 ایراد داشتند که آنها را به وزارت نفت اعلام کردیم.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۰
قاضی سراج: قراردادهای جدید نفتی ۱۳  ایراد داشت

به گزارش تسنیم، قاضی ناصر سراج در حاشیه تودیع و معارفه دادستان‌های قدیم و جدید کل کشور درخصوص آخرین وضعیت بررسی قراردادهای جدید نفتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر ما در این قراردادها ایراداتی وجود داشت که آنها را به روسای سه قوه منعکس کردیم.

وی ادامه داد: بتازگی نیز با آقای زنگنه، وزیر نفت و معاونان وی جلسه‌ای برگزار کردیم که خوشبختانه وزارت نفت تمکین کرد و قرار شد پیشنهادهای ما را در قراردادها بگنجانند. لذا بعید می‌دانم اگر این پیشنهادها عملی شود، مشکلی پیش آید. به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ایرادهای موجود در این قراردادهای نفتی حدود 12 تا 13 مورد بود.

سراج در پاسخ به پرسشی درخصوص آخرین وضعیت پرونده شکایت از شرکت خودروسازی سایپا اظهار کرد: درخصوص این موضوع در حال اقدام هستیم و هنوز پرونده تکمیل نشده است.

وی توضیح داد: این موضوع بیشتر درباره ثبت‌نام‌هایی است که از مردم پول دریافت کردند، اما تعهدات خود را انجام ندادند. پیش از عید و در زمان دهه فجر حدود 9500 مورد ثبت‌نام انجام شده بود که از این تعداد نزدیک به 9000 مورد تحویل داده شد و تعداد کمی مانده که در حال پیگیری هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص فساد در فوتبال نیز گفت: گروه بازرسی سازمان بازرسی در وزارت ورزش و جوانان مستقر هستند و البته ما نمی‌توانیم در بخش خصوصی ورود کنیم و فقط تیم‌هایی که دولتی‌اند و از بودجه دولت ارتزاق می‌کنند را می‌توانیم مورد بررسی قرار دهیم.

سراج درباره آخرین وضعیت دکل نفتی گفت: این پرونده به دادسرا ارسال شده و در حال رسیدگی است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که سازمان بازرسی بر مزایده اموال بابک زنجانی نظارت می‌کند یا خیر، توضیح داد: این موضوع در اختیار دادستانی است و خوشبختانه وزارت نفت و دادستانی با یکدیگر ارتباط خوبی دارند و اموال پس از قیمت‌گذاری، پروسه مزایده را طی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها