پس از نشست با مدیران بانک های اروپایی

کری: مانعی برای معامله قانونی بانکی با ایران وجود ندارد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با برنامه «مورنینگ جو» شبکه ام اس ان بی سی ضمن دفاع از برجام تصریح کرد که ایران تا به امروز به تعهداتش طبق برجام پایبند بوده و باید درباره نقش خود در منطقه و جهان تصمیمات روشنی اتخاذ کند.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۳
کری: ایران به تعهدات خود پایبند است

به گزارش جام جم آنلاین ، جان کری ضمن دفاع از برجام تصریح کرد که توافق هسته‌ای با ایران از تبدیل تهران به یک قدرت هسته‌ای جلوگیری کرد و ادامه داد: «ایران دیگر خطرناک نیست زیرا یک سلاح هسته‌ای نخواهد داشت. این کشور بر حسب تعریف به خطرناکی همیشه نیست. این مسئله برای کوتاه مدت نیست. من ایمان و اطمینان دارم که ما دقیقاً به آنچه که آنها در بازه زمانی انجام می‌دهند، پی می‌بریم».

وزیر خارجه آمریکا درباره کاهش تحریم‌های هسته‌ای ایران گفت: «ایران شایسته به دست آوردن مزیت‌های توافقی است که حاصل آمده است . ایران شایسته آن چیزهایی است که (در نتیجه توافق) به دست آورد زیرا تا به امروز به تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای پایبند بوده است».

کری با اینحال ادامه داد: «من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که رفتار آنها (در آینده) چگونه خواهد شد. ایران می‌بایست تصمیمات روشنی درباره نقشی که قرار است در منطقه و جهان داشته باشد، اتخاذ کند».

وی در ارتباط با اختلافاتی که در آمریکا در زمینه برجام وجود دارد گفت: «فکر می‌کنم که شما شاهد تنش‌هایی» بین میانه‌روها و تندروها در خصوص مسیر آینده ایران وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا به شرایط توافق هسته‌ای ایران و انتقادات برخی جمهوری‌خواهان از برجام در کنگره اشاره کرد و گفت: «اگر آنها تقلب کنند، ما متوجه خواهیم شد».

جان کری در بخشی از مصاحبه خود با شبکه ام اس ان بی سی به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا اشاره کرد و گفت «دیوانگی‌های کنونی» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان «موجب شرمندگی کشور ما در خارج از آمریکا می‌شود».

وی در خصوص مبارزه با داعش گفت: «ما قطعناً در جنگ با داعش هستیم و پیشرفت‌های واقعی در این زمینه به دست آوردیم».

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها