عضویت زن در شبکه‌های مجازی، زمینه‌ساز درگیری و در نهایت قتل وی توسط همسرش شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۶۰
قتل همسر به خاطر عضویت در شبکه‌های اجتماعی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 07:45 مورخه 27 اسفند 94 و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، یک فقره کشف جسد متعلق به یک زن جوان در محل سکونتش در خیابان هفت چنار - خیابان شهید حاتمی به کلانتری 111 هفت چنار اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری 111 در محل و تأیید خبر اولیه، بلافاصله موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که متوفی بنام مریم (35 ساله) مورد اصابت چند ضربه چاقو از ناحیه دست قرار گرفته اما علت اصلی مرگ وی، خفگی ناشی از انسداد شریان اصلی تنفسی ( گردن ) بوده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات پسر مقتوله

پسر مقتول بنام مهدی (22 ساله) که با حضور در خانه با جسد مادرش روبرو شده و موضوع را به پلیس خبر داده بود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شب گذشته (26 اسفند 94) مادرم از من خواست تا به منزل خواهرم بروم تا او و پدرم بتوانند به صورت خصوصی در خصوص برخی اختلافاتشان صحبت کنند و من نیز آن شب به خانه خواهرم رفتم.

وی افزود: حدود ساعت 06:00 مورخه 27 اسفند 94 پدرم با گوشی تلفن همراهم تماس گرفت و عنوان داشت که شب گذشته با مادرش درگیر شده ! و به این بهانه از من خواست تا به مادرم سر بزنم.زمانیکه وارد خانه شدم با جسد مادرم روبرو شدم که رشته ای طناب شکل به دور گردنش قرار داشت و در کف اتاق افتاده بود !

پلیس به دنبال همسر مقتوله

با توجه به اظهارات پسر مقتول، کارآگاهان قصد تحقیق از همسر مقتوله را داشتند اما اطلاع پیدا کردند که وی از محل سکونتش متواری شده است.

با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده مبنی بر ارتکاب جنایت توسط این شخص بنام سیاوش (40 ساله)، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

ساعت 13:00 مورخه 15 فروردین 95، همسر مقتول با حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ خود را به کارآگاهان تسلیم و در همان اظهارات اولیه صراحتا عنوان داشت که ارتکاب جنایت توسط وی و طی یک نزاع خانوادگی صورت گرفته است.

سیاوش در خصوص انگیزه جنایت و قتل همسرش به کارآگاهان گفت: همسرم از چندی پیش و از طریق شبکه های مجازی در چندین گروه عضویت داشت و این در حالی است که من با اینگونه ارتباطات مشکل داشتم و مخالف آن هستم.به همین علت از او خواسته بودم که از این شبکه و گروه ها خارج شود اما با این وجود، او همچنان به ارتباطات مجازی خود ادامه می داد و همین موضوع زمینه اصلی آغاز درگیری های من با همسرم شده بود حتی در یک مقطع زمانی نیز از همسرم خواستم تا دیگر به محل کارش نرود اما او با این موضوع نیز مخالفت کرد و اصرار داشت تا همچنان به سرکار برود.تمامی این علت ها باعث شده بود تا فاصله عاطفی من و همسرم از یکدیگر افزایش پیدا کند و دائما با یکدیگر درگیری و نزاع داشته باشیم.

متهم در خصوص شب جنایت به کارآگاهان گفت: شب جنایت همسرم از پسرمان خواسته بود تا خانه نباشد تا بتوانیم با یکدیگر در خصوص اختلافاتمان صحبت کنیم.ابتدا با یکدیگر صحبت می کردیم اما پس از دقایقی صحبت ها به نزاع و درگیری لفظی تبدیل شد ؛ حدود ساعت 03:00 بامداد بود که من با ریختن دهها قرص در داخل آب از همسرم خواستم تا او آنرا بنوشد اما او از این کار خودداری کرد.در حالیکه بسیار عصبانی شده بودم، رشته ای را به دور گردنش انداخته و آنقدر نگه داشتم که ... ؛ صبح روز جنایت بود که با پسرم مهدی تماس گرفته و به او گفتم که به خانه بیاید و بعد از آن از تهران خارج شدم.

وی افزود: طی این مدت در شهرهای مختلف می چرخیدم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم را به پلیس تسلیم کنم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آزیتا
-
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
۰
۰
مطلب را خواندم با توجه به نوشته فوق و تجربه كاری روانشناسانه ام این شخص یك بیمار روانی شیزوفرنی است كه دچار توهم است شك و بددلی به همسرش تا حدی بوده كه از همسرش خواسته محیط كار نرود حتم دارم كه در دل این فرد شك و سوء ظن به همسرش كه مادر دو فرزند وی بوده وجود داشته درحالیكه یك آدم سالم ذره ای به این موضوع می اندیشد كه زنی كه مادر دو فرزند من است و 23 یا 24 سال دركنارش زندگی كرده اهل خیانت به او نیست این شخص به جای شك به همسرش در مورد شبكه های اجتماعی كه شك ندارم این هم ناشی از توهم بیجای اوست باید به درمان خودش میپرداخت تا این چنین فاجعه ای را رقم نزند در عصر حاضر مشكلات عصبی روحی و روانی مثل سرما خوردگی شده اگر سریعا برای درمانش اقدام كنیم جلوی فاجعه ای بزرگ را میگیریم در گذشته یكی دكتر اعصاب و روان میرفت انگ بیمار روانی را به او میچسباندند اما در عصر پیشرفت تكنولوژی با بالا رفتن معلومات افكار عمومی هیچ وقت با این دید به كسی كه بیمار شده نمی نگرند. بیماری اعصاب آغازش از پرخاشگری و زود عصبی شدن است ومتاسفانه اگر آسان و بیخیال از كنارش بگذریم تبدیل به یك هیولای وحشی در درونمان میشود كه رشته های اعصاب فكر و ذهنمان را به شدت درگیر می نماید بیایید قبل از آنكه بیماری اعصاب شما را تبدیل به یك قاتل كند درمانش كنید با آغاز خشونت در وجودتان پرخاشگری یا بددلی نسبت به اطرافیانتان یقین داشته باشید دچار مشكلی در اعصابتان شده اید برای اطمینان حاصل كردن از خودتان لطفا در اولین قدم نزد یك روانشناس بروید جهت مشاوره اگر نیاز بود شما را به پزشك اعصاب ارجاع میدهد نگذارید این بیماری مستاصلتان كند. بیایید برای داشتن جامعه ای پاك و سالم برای وجودتان ارزش قائل شوید ما برای همه چیر پیرامونمان ارزش قائلیم غیر از سلامت روحی و روانی و جسمی مان برای اینكه مطمئن شویم خودرومان دچار نقص فنی نیست هر سال یك بار برای معاینه فنی مراجعه میكنیم بیایم نهادینه كنیم به محض اولین علائم هشدار دهنده در وجودمان به اولین مركز به جهت كمك به خودمان مراجعه كنیم شاید هیچ وقت این آقا فكر نمیكرد بعد از ازدواجش و پدر شدنش با داشتن پسر جوان 22 ساله یك روز قاتل مادر فرزندانش شود اگر در ابتدای راه به جای آنكه میخواست همسرش را تغییر دهد بدنبال تغییر در نگرشش كه سرمنشاء ابتدای بیماری شیزوفرنی بود برای درمان بیماریش اقدام میكرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها