یکی از فرماندهان داعش که مقام حضرت یونس در موصل را منهدم کرده بود در بمباران‌های ارتش عراق کشته شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۰
داعشی تخریب ‌کننده مقام حضرت یونس کشته شد

به گزارش جام جم آنلاین، "عمار هویدی" یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش که مقام حضرت "یونس" از پیامبران الهی در شهر موصل را منهدم کرده بود در بمباران‌های ارتش عراق در موصل کشته شد.

خبرهای دیگر در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه حاکی از آن است که نخستین یگان مین‌یابِ روسیه برای پاکسازی شهر تدمر، وارد این شهر تاریخی در سوریه شده است.

به گزارش رسانه‌های روسی، متخصصان مین‌روبی و ربات‌هایِ هوشمندِ خنثی‌سازیِ مین نیروهای سوری را در پاکسازی تدمر یاری خواهند کرد.

نیروهای ارتش سوریه چندی پیش پس از درگیری شدید با تروریست‌های گروه داعش موفق شدند شهر باستانی تدمر را به طور کامل آزاد کنند.

پس از آزادسازی شهر باستانی تدمر، ارتش سوریه اعلام کرد عملیات ضدتروریستی خود را برای آزادسازی استان رقه، پایگاه اصلی تروریست‌های داعش در سوریه و استان دیرالزور ادامه خواهد داد.

تروریست‌های داعش ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1394) شهر باستانی تدمر را اشغال کردند. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

داعش از زمان تصرف شهر باستانی تدمر بسیاری از آثار باستانی آن را تخریب کرده است.

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر مجروح شده‌اند.

منبع:تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها