سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ابراز تمایل نخست وزیر کانادا نسبت به بهبود روابط با ایران تاکید کرد: ما به هرگونه موضع جدید دولت کانادا در جهت تغییر شرایط فعلی و بازگشت روابط به شرایط پیش از تعلیق، با نگاهی مثبت می نگریم.
کد خبر: ۸۹۰۰۶۵
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ابراز تمایل نخست وزیر کانادا نسبت به بهبود روابط با ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات اخیر جاستین ترودو نخست وزیر جدید کانادا در مصاحبه با روزنامه هافینگتون کانادا در تشریح سیاست جدید این کشور در قبال خاورمیانه و ابراز تمایل برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران و گشایش سفارت کانادا در تهران، گفت: دولت جدید کانادا از ابتدا مواضع و اظهاراتی در خصوص رویکرد منطقه ای و بین المللی خود داشته که نشان می دهد مایل است سیاست ها و رویکردهای متفاوتی را نسبت به دولت قبلی در پیش گیرد. اگر این رویکرد جدید با نگاه واقع بینانه تر نسبت به موضوعات منطقه ای، بین المللی و روابط دو جانبه با کشورهای مختلف همراه باشد، می توان نسبت به آینده آن خوشبین بود و ما هم از آن استقبال می کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: در مورد روابط با ایران همانگونه که قبلا اعلام شده است، کانادا در تعلیق یکجانبه روابط پیش قدم بوده و وضعیت فعلی هم نتیجه مواضع غیر منطقی دولت قبلی کانادا است. ما به هرگونه موضع جدید دولت کانادا در جهت تغییر شرایط فعلی و بازگشت روابط به شرایط پیش از تعلیق، با نگاهی مثبت نگریسته و معتقدیم دولت کانادا می بایست در عمل نیز نشان دهد که در صدد برقرای روابطی برابر و مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی و احترام و منافع متقابل می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها