رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: به خانواده‌های چند قلو برای دومین بار متوالی توسط سازمان بهزیستی کشور، عیدی پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۴
چند قلوها عیدی می گیرند

به گزارش جام جم آنلاین ، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری امروز دوشنبه افزود: امسال برای دومین بار متوالی به 10 هزار و 700 سه قلو به بالا، بابت هر قل مبلغ 100 هزار تومان عیدی پرداخت می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی برای پرداخت عیدی به چندقلوها، این عیدی تا چهارشنبه همین هفته به خانواده های دارای فرزندان چند قلو پرداخت می شود.

وی ادامه داد: البته این خانواده ها کسانی هستند که اطلاعات آن‌ها در سازمان بهزیستی کشور ثبت شده، همچنین آیین نامه کمک به چندقلوها توسط سازمان بهزیستی کشور نیز تدوین شده است.

همچنین بندپی تاکید کرد: در چند سال اخیر، مشاوره های ژنتیک را در چند استان کشور به صورت اجباری درآورده ایم و هدفمان از اجرای این طرح، کاهش معلولیت زایی ناشی از اختلالات ژنتیک در کشور است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: استان کرمان، اولین استانی است که مشاوره های ازدواج در آن اجباری شده است، چنانچه در این استان، مشاوره های ژنتیک انجام نشود، از ثبت ازدواج در این استان جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: حدود 10 ماه برای تدوین پروتکل جدید مراکز ترک اعتیاد از سوی فعالان مراکز پیشگیری از اعتیاد کار شده و در این راستا، از نظرات صاحبنظران این حوزه، بهره برده ایم.

به گفته این مقام مسئول، هفته آینده پروتکل جدید مراکز ترک اعتیاد به سراسر کشور ابلاغ می شود. بر این اساس، مراکز فعلی ترک اعتیاد مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند و برای صدور مراکز ترک اعتیاد نیز قوانین جدیدی در نظر گرفته می شود تا نظارت بر فعالیت این مراکز افزایش یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد که این پروتکل از اول فروردین 95 در سراسر کشور اجرا می شود.

مهدی آیینی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها