بررسی وضعیت ایرباس ها در خطوط هوایی ایران؛

فقط یک فرودگاه برای ایرباس A۳۸۰ داریم+ تصاویر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

فعال کردن 6 کریدور هوایی کشور

وزیر راه و شهرسازی از فعال کردن 6 کریدور هوایی کشور که همه این کریدورها از آسمان آذربایجان‌شرقی عبور می‌کند خبر داد و گفت: در نظر داریم هفت فرودگاه بین‌المللی کشور را بازسازی کنیم تا نقش بین‌المللی خود را ایفا کنند.
کد خبر: ۸۸۸۶۶۱
فعال کردن 6 کریدور هوایی کشور

به گزارش جام جم آنلاین ، عباس آخوندی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان پایانه مرکزی تبریز اظهار داشت: قطعا تبریز نقشی فراتر از یک شهر در تاریخ ایران داشته و در دوره‌های مختلف تاریخی و به ویژه در دوره مشروطه نقشی بی‌بدیل ایفا کرده است.

باید نگاهی فراتر از نگاه منطقه‌ای به تبریز دروازه توسعه کشور داشته باشیم

وی با بیان اینکه توجه به تبریز توجه به کل ایران است و از جهت امنیت ملی، هم پاسداشت ایران زمین و هم از جهت توسعه شمال غرب کشور اهمیت بسزایی دارد، افزود: تبریز یکی از ارکان توسعه و امنیت کشور است و باید نگاهی فراتر از نگاه منطقه‌ای به این دروازه توسعه کشور داشته باشیم.

آخوندی ابراز داشت: بعد از برجام، جمهوری اسلامی ایران به نقش اصلی خود به عنوان مرکز تعادل کل منطقه باز می‌گردد که همواره مرکز تعادل منطقه بوده و در پهنه ایرانشهری تاریخی همواره کانون تمدن، الهام بخشی و توسعه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: عده‌ای این موضوع را برنتافتند و تلاش کردند این مرکز تعادل را با بارگذاری‌های بیهوده از ایران خارج کنند که این عدم تعادل موجب چنین آشفتگی‌های موجود در منطقه شده است.

آخوندی در عین حال خاطرنشان کرد: آنچه که بر اثر پایمردی دلیران ما در جبهه‌ها رخ داد و در برجام تحقق خارجی یافت این بود که ایران به نقطه تعادل منطقه برگشت و ما در حال ایفای نقش تاریخی خود در منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: این اتفاق فقط اظهار اقتدار نیست بلکه باید مسئولیت خود در برابر همسایگان خود را هم بپذیریم و همه کریدورها را فعال کنیم که یکی از مهم‌ترین آنها کریدوری است که در شمال‌غرب می‌گذرد و در همه حوزه‌های ریلی و هوایی و زمینی است باید فعال شود.

فعال کردن 6 کریدور هوایی در کشور

این مسئول تصریح کرد: اخیرا 6 کریدور هوایی را در کشور فعال کردیم که همه این کریدورها از آسمان آذربایجان‌شرقی عبور می‌کند و فعال کردن این کریدورها به معنی نگاه فراملی و نگاه به نقش بین‌المللی تبریز است و معتقدیم در این منطقه شهرهای مثل تبریز، خوی، مراغه، سلماس، اهر و ... به عنوان ثروت ملی ما به شمار می‌رود و فراتر از یک سکونتگاه هستند.

خرید ریل برای راه‌آهن میانه ـ تبریز

وی از خریداری ریل راه آهن میانه ـ تبریز خبر داد و افزود: آنچه که برای من مهم است بحث یکپارچگی است که در حمل و نقل بسیار مهم است و باید بتوانیم بین مترو و راه‌آهن و فرودگاه یکپارچگی ایجاد کنیم که در نهایت آسایش و امنیت مردم را حفظ می‌کند.

بازسازی هفت فرودگاه بین‌المللی

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در نظر داریم هفت فرودگاه بین‌المللی کشور را بازسازی کنیم تا نقش بین‌المللی خود را ایفا کنند که یکی از اینها فرودگاه تبریز است تا بتوانیم تبریز را از برای ریل، آزاد راه‌ها و فرودگاه‌ها برای 2018 آماده کنیم.

این مسئول شبکه حمل و نقل ریلی حومه‌ای برای تبریز را یک ضرورت دانست و از استاندار درخواست کرد این مورد را در نظر داشته و مقدمات آن را فراهم کنند تا یک شبکه حمل و نقل سریع ریلی بین تبریز و شهرهای پیرامون داشته باشیم تا نیازی به مهاجرت به تبریز احساس نشود.

آخوندی، ترمینال تبریز را بسیار زیبا توصیف کرد و گفت: تبریز به اندازه‌ای بزرگ هست که باید در نقاط دیگر ترمینال‌های دیگری احداث شود.

لزوم راه‌اندازی شبکه حمل و نقل ریلی حومه‌ای برای تبریز و شهرهای پیرامون

وی از ارائه تسهیلات برای بافت‌های قدیمی به میزان 120 میلیون تومان و در بافت‌های میانی حداقل 80 میلیون خبر داد که موجب توسعه از درون شهرها می‌شود و به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی راه اندازی شبکه حمل و نقل ریلی حومه ای برای تبریز و شهرهای پیرامون را یک ضرورت دانست و از استاندار در خواست کرد این مورد را در نظر داشته و مقدمات آن را فراهم کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها