یک منبع یمنی اعلام کرد که از یک هفته پیش هیاتی از عربستان با هیاتی از جنبش انصارالله در نزدیکی مناطق مرزی دو کشور به درخواست سعودی ها مشغول مذاکره هستند.
کد خبر: ۸۸۸۰۷۹
آغاز مذاکرات حوثی‌ها و سعودی‌ها به درخواست عربستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه المیادین، یک منبع یمنی از وجود مذاکرات میان هیات سعودی و جنبش انصارالله در منطقه ای مرزی میان دو کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش این منبع یمنی تصریح کرد: سعودی ها با میانجیگری یکی از کشورها درخواست مذاکره با انصارالله را کردند و این مذاکرات از یک هفته پیش آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: سعودی ها القا می کنند که انصارالله به دنبال تسلیم شدن است ولی حقیقت برعکس این موضوع است.

این منبع یمنی همچنین گفت: سعودی ها پس از اینکه درک کردند در جنگ علیه مقاومت یمن راه به جایی نمی برند و شکست خورده اند، پای به این مذاکرات گذاشتند.

وی در ادامه افزود: عربستان به خوبی درک کرد که جنبش انصارالله در عرصه سیاسی یمن به صورت پررنگ ایفای نقش می کند و امکان چشم پوشی از این موضوع نیست.

این منبع یمنی در رابطه با وضعیت سیاسی این کشور نیز گفت: جنبش انصارالله از متحدان خود به ویژه حزب کنفرانس ملی جدا نمی شود و هدف آن پایان دادن به تجاوز سعودی ها است.

وی عنوان کرد: عربستان قصد داشت کنترل جنوب یمن را در اختیار بگیرد اما موفق نشد و اکنون از قدرتمند شدن گروه های تروریستی داعش و القاعده در نزدیکی مرزهایش به هراس افتاده است.

منبع:مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها