مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا به مناسب فرا رسیدن روز جهانی زن اعلام کرد که دستیابی به توافق هسته‌ای بر سر برنامه هسته‌ای ایران، حاصل کار زنان بوده است.
کد خبر: ۸۸۸۰۳۶
اظهارات موگرینی در باره توافق هسته‌ای و ختنه زنان

به گزارش جام جم آنلاین، فدریکا موگرینی در این پیام ویدئویی گفت: این «روز زن» مرا به تفکر درباره دو عکسی وا می‌دارد که در تابستان گذشته در وین گرفتیم، زمانی که توانستیم نهایتا به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای ایران دست یابیم. اول، یک عکس رسمی است که در آن من تنها زنی بودم که در آنجا حضور داشتم و دوم، تصویری از تیم مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا بود، جایی که زنان دو برابر مردان هستند، وضعیتی که درباره تیم مذاکره‌کننده ایالات متحده نیز مصداق داشت. این یک موفقیت بزرگ برای سیاست خارجی ما بود، موفقیتی که حاصل کار زنان بود. چالش امروز ما کاهش این شکاف بین این دو عکس است. اینکه اطمینان بیابیم که تعداد بیشتری از زنان سمت‌ها و پست‌های مرتبط در حوزه عمومی و دولتی را عهده‌دار شوند و این موضوع بیش از پیش از سوی جامعه به رسمیت شناخته شود. زنان به طور فزاینده‌ای در حال نقش آفرینی و عهده داری مناصب عمومی و دولتی در سیاست و سیاست خارجی و جامعه ما هستند. سیاست خارجی ما در اتحادیه اروپا همواره زنان را در مرکزیت خود قرار داده است.

کمیسیون اروپایی طی 10 سال کمک کرد تا 300 هزار دختر وارد دوره تحصیلات متوسطه شوند. آن‌ها با همکاری مقامات محلی در حال تلاش برای مقابله با و محکوم کردن ختنه زنان هستند. ما از دخترانی که با ازدواج اجباری مخالفت می‌کنند، حمایت می‌کنیم. ما به انتشار این پیام کمک می‌کنیم که خشونت علیه زنان نشانه ضعف مردان است و نه نه قدرت آن‌ها. در جامعه، زنان همانند مردان از حقوق برخوردارند. این موضوع فقط راجع به عدالت نیست، بلکه جامعه در این وضعیت امن‌تر و ثروتمندتر خواهد بود. وقتی که زنان به آموزش خوب و یا مشاغل خوب دسترسی نداشته باشند ما تنها توان بالقوه آن‌ها را هدر نمی‌دهیم، این در واقع توان بالقوه خودمان نیز است. این وضعیت هم در خارج و هم در داخل اتحادیه اروپا مصداق دارد.

طی هر روز کاری، من با زنان بزرگی ملاقات کرده و دیدار دارم که رئیس جمهوری، وزیر خارجه و اعضای پارلمان هستند و کارهای بزرگی برای کشورهای خود انجام می‌دهند، همچنین با (با زنانی دیدار دارم که) فعال اجتماعی، کارآفرین و دانشمند هستند.

من همچنین احساس اینکه تنها زنی باشی که در اتاق (مذاکرات) حضور داری را درک می‌کنم، هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که بتواند ادعا کند دارای برابری کامل جنسیتی است.

بار دیگر به عکس‌ها فکر کنید، جایی که تصمیم‌گیران تماما مردان سفیدپوستی هستند که کت و شلوار تیره‌رنگی بر تن دارند. وقتی شهروندان ما به این تصاویر نگاه کنند، آن‌ها خود را در آن تشخیص نخواهند داد. آن‌ها جامعه خود و تنوع بزرگش را در آن (تصویر) نمی‌بینند. این مسأله، مسأله «اعتبار» نهادها و تصمیم‌گیران است. ما باید شبیه جامعه خود باشیم. تا بتوانیم اعتماد شهروندان خود را دوباره به دست آوریم. موضوعی که امری بسیار ارزشمند در دوران دشوار کنونی است. بنابراین، زمانی که ما روز زن را جشن می‌گیریم، ما این کار را تنها برای زنان انجام نمی‌دهیم، بلکه برای تمامی ما است. روز زن گرامی باد.

منبع:تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها