دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:

مجلس دهم نه دولتی و نه ضددولتی است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مجلس دهم نه دولتی و نه ضددولتی است، گفت: مصلحت نبود فضای تهران در زمان انتخابات دوقطبی شود و بهتر بود سه‌قطبی شود.
کد خبر: ۸۸۷۸۲۸
مجلس دهم نه دولتی و نه ضددولتی است

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدرضا باهنر در نشست خبری که عصر امروز (دوشنبه) در دفتر مرکزی جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و تروریست خواندن حزب‌الله لبنان اظهار داشت: دشمن پازل جنگ نیابتی را با چنین تصمیمات سخیفی تکمیل کرده است. حزب‌الله لبنان افتخار جبهه مقاومت است و برخی کشورهای عربی حزب‌الله را رقیب خود می‌داند البته شاید درست فکر می‌کنند زیرا حزب‌الله با قهرمان‌هایی که داشته سلسله‌ تجاوزات رژیم صهیونیستی را متوقف کرد و متعاقب این مسئله فلش پیروزی را به‌نفع مسلمانان تغییر داده است.

وی با تأکید بر اینکه در جنگ 33روزه رژیم صهیونیستی قصد خلع سلاح و منحل کردن حزب‌الله را داشت تصریح کرد: هدف دوم این رژیم به گروگان گرفتن و یا شهید کردن سیدحسن نصرالله بود و در هدف سوم خود نیز قصد داشتند دیوار حائلی بین رژیم صهیونیستی و لبنان ایجاد کنند که پس از جنگ 33روزه اعتراف به شکست کردند و به نقطه اول خود بازگشتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز سرنوشت کشورهای عرب به‌دست پیرمردهای آلزایمری و یا جوانان مغرور افتاده است و در هر صورت این خواب‌های آشفته‌ آنان تعبیر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها امروز به این مسئله پی بردند که ادامه این دست حکومت‌های قرون وسطایی در منطقه امکان پذیر نیست و امروز در کشورهای یمن، بحرین و سوریه آزادی‌خواهان در مقابل منافع آمریکایی‌ها و کشورهای مرتجع ایستاده‌اند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله نوک پیکان پیروزی‌ها به‌سمت حزب‌الله و جبهه مقاومت علیه داعش و حکومت‌های دست‌نشانده نشانه رود.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل انتخابات هفتم اسفند پرداخت و گفت: انتخابات سال 94 ویژگی‌های خاص خود را داشت و ما نیز از قبل از انتخابات خیلی در مورد آن تحلیل نمی‌کردیم.

وی ترکیب مجلس دهم را با توجه به نتایج مرحله اول ظرفیت خوب برای تحرکات اعتدالی دانست و گفت: با توجه به ترکیب 221نفره‌ای که فعلاً در مرحله اول پیروز شده‌اند نمی‌توانیم به‌طور دقیق از ترکیب مجلس دهم اندازه‌گیری‌ها و تحلیل‌هایی را داشته باشیم اما با توجه به گرایش‌ کاندیداهای پیروز در مرحله اول جمعیت اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود تحلیلی نیز نسبت به مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت و گفت: در مرحله دوم 9 اصلاح‌طلب با یکدیگر رقابت خواهند کرد. همچنین 10 اصولگرا نیز بدون حضور رقیب رقابت می‌کنند و رقابتی بین 3 جریان اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین خواهد بود.

باهنر تصریح کرد: افراد تند اصلاح‌طلبی را نیز در مجلس دهم خواهیم داشت که تعداد آنها کم است، بنابراین مجلس دهم می‌تواند مجلسی معتدل و حلال مشکلات مردم باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مسئله امروز را خروج از رکود دانست و گفت: امروز در کشور کالا به‌وفور وجود دارد اما مشکل آنجا است که مشتری وجود ندارد و بازار کم است و بنا به تقاضا نیز در بازار گردشی وجود ندارد و همه چیز فریز شده است.

وی افزود: دلیل این مسئله کنترل تورم توسط دولت است، تصور ما در این است که در این تورم رکودی و رکود تورمی، هدف‌گذاری تورم تک‌رقمی سیاست دقیقی نیست زیرا رونق از کار می‌افتد بنابراین باید مقدار تورم بالاتر در نظر گرفته می‌شد و به‌جای آن در کشور رونق وجود داشت.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، گریزی نیز به فضای سیاسی مجلس دهم زد و گفت: اگر در مجلس آینده تنها دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا داشته باشیم تعداد کرسی‌های اصولگرایان بیشتر است.

باهنر افزود: دلایل نتایج انتخابات تهران را باید به‌دور از احساس تحلیل کرد، تعبیر بنده این است که فضای رقابت در تهران نباید دوقطبی می‌شد چرا که در همین فضای دوقطبی شرایطی به وجود آمد و دو طرف در مسائل مختلف از جمله اقتصادی اتهاماتی را به یکدیگر وارد کردند اما در نهایت باید گفت که مردم در تهران کاملاً تشکیلاتی رأی دادند.

وی ادامه داد: در انتخابات 7 اسفند همه باور کردند که اگر مطالبه‌ای دارند باید آن را پای صندوق‌های رأی محقق سازند و متوجه شدند که با قهر، تحریم و دعوا نمی‌توانند به مطالبات خود برسند. نکته دوم این است اصلاح‌طلبی و اصولگرایی همراه با نظام و نه در مقابل نظام تعریف شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انتخابات 7 اسفند همه نتیجه را پذیرفتند و فردی این خطا را تکرار نکرد که اگر کم می‌آورد با ریختن در کف خیابان آن را جبران کند که خدا را شکر همه فعالان سیاسی این مسئله را به‌خوبی دریافتند.

باهنر در بخشی دیگر از سخنان خود به نحوه تصویب لایحه بودجه 95 در مجلس اشاره کرد و گفت: دولت طبق آئین‌نامه داخلی مجلس باید تا 15 آذر هر سال قانون بودجه سال آینده را به مجلس تقدیم کند و طبق همان آئین‌نامه اگر این اقدام را انجام نداد باید لایحه چنددوازدهم را به مجلس ارسال کند، ولی متأسفانه دولت یازدهم به هر دلیلی قانون بودجه سال 95 را تقدیم مجلس نکرد.

وی خاطرنشان کرد: سخنگوی دولت در گفتگویی اعلام کرده بود «ما حتی یک روز را نیز در ارائه بودجه تأخیر نداشتیم» اما اینکه چگونه می‌شود اواخر دی ماه را به عنوان 15 آذر تطبیق داد به عقل ما نمی‌رسد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: با وجود انتخابات مجلس مشخص بود که نمایندگان نمی‌توانند تا پایان سال بودجه را به تصویب برسانند. امروز کمیسیون تلفیق اگر خیلی تلاش کند بتواند تا پایان سال کار خود را به پایان برساند.

باهنر تأکید کرد: دولت اگر لایحه چنددوازدهم را تقدیم مجلس نکند طبق قانون تخلف قانونی کرده است و ما از طریق یک طرح می‌توانیم بودجه چنددوازدهم را تصویب کنیم همان‌طوری که در سال‌های گذشته و در دولت قبل چندین بار این کار را انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت اصرار دارد که ما تا پایان فروردین ماه لایحه بودجه را به آنها ابلاغ کنیم اما این مسئله امکان پذیر نیست و هر پرداختی را که دولت بخواهد از اول فروردین ماه داشته باشد باید با مجوز قانونی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود و در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات رئیس جمهور در مورد رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دولت در مسائل مختلف سخنگو دارد و باید سخنگوی دولت مواضع آنها را منعکس کند اما در حالت کلی خوب نبود یکی از اعضای مؤثر دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای همچون آقای صالحی در این خصوص اظهار نظر می‌کند و جناب رئیس جمهور به آن شکل در موردش سخن بگوید.

باهنر همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر «تحلیل شما از ریاست مجلس دهم چیست؟» گفت: نمایندگان مجلس دهم باید رئیس را انتخاب کنند اما انگشت اشاره بیشتر به‌سمت آقایان لاریجانی و عارف است و آقای عارف نیز توقع مدیریت مجلس را دارد، البته این مسئله به مرحله دوم انتخابات ارتباط پیدا خواهد کرد و شاید اکثریت مجلس ترجیح بدهند که لاریجانی ریاست مجلس دهم را نیز به‌عهده داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با نبود حداد عادل، ریاست فراکسیون اصولگرایان به چه‌کسی خواهد رسید، گفت: اصولگرایان در مجلس دهم تعدادشان زیاد است و شاید همانند مجلس هشتم شخص آقای لاریجانی فراکسیون اصولگرایان را به‌عهده بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص علت عدم ثبت‌نام خود در انتخابات مجلس و کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ندارم و به دیگران نیز توصیه می‌کنم که فعلاً برای این موضوع قصدی نداشته باشند و تعجیل نکنند زیرا خیلی زود است که فضای کشور را به‌سمت انتخابات سوق داد.

باهنر تصریح کرد: بنده زمانی که برای انتخابات مجلس ثبت‌نام نکردم انواع شایعات را در مورد خودم شنیدم. بنده این شایعه‌ها را گمانه‌زنی‌های جهت‌دار رسانه‌ها می‌دانم و همه آنها را تکذیب می‌کنم.

وی همچنین در خصوص احراز صلاحیت برخی نیز گفت: بنده در موضوع بررسی صلاحیت‌ها شهادت‌هایی را به شورای نگهبان دادم و باعث احراز صلاحیت‌ برخی شدم و همچون دوره‌های گذشته که صلاحیت‌ برخی همکاران بنده احراز نمی‌شد در دوره فعلی نیز حدود 40 نفر از نمایندگان صلاحیت‌شان احراز نشد که با شهادت‌هایی که دادم حدود 23 تا 24 نفر مورد تأیید صلاحیت قرار گرفتند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان تأکید کرد: بنده بعد از فراغت از کار مجلس بنا دارم کار سیاسی کنم و در تشکیلات سیاسی فعالیت داشته باشم زیرا معتقدم کشور مبتنی بر نظام مردم سالاری دینی بدون چند حزب قدرتمند یک حلقه گمشده دارد و به اصلاح‌طلبان نیز توصیه می‌کنم که خود را در یک حزب جمع کنند زیرا تلاش داریم خود را در یک حزب جمع کنیم تا یک کشور از چند حزب جناح‌دار و پاسخگو برخوردار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها