درحالی که رضا عطاران دو هفته‌ای است با فیلم «من سالوادور نیستم» در سینماها به پیشواز و استقبالِ نوروز رفته، اسامی دیگر فیلم‌های اکران نوروز سال 95 هم قطعی شد و پولسازترین بازیگر این سال‌های سینمای ایران برای فتح گیشه‌ها باید با رقیبان سرسختی چون پرویز پرستویی، رضا کیانیان و پیمان معادی دست و پنجه نرم کند. ضمن این‌که حضور فیلم «بادیگارد» حاتمی‌کیا را هم باید از نکات ویژه اکران نوروزی دانست و انتظار می‌رود رقابت آن با فیلم «ابد و یک روز»، سینمای ایران را بهاری‌تر از همیشه کند.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۹
رقابت 1+5 فیلم برای فتح گیشه نوروزی

به گزارش جام‌جم، خروجی جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش، مشخص شدن فیلم‌های اکران نوروز 95 بود و درنهایت فیلم‌های بادیگارد، ابد و یک روز، کفشهایم کو؟، پنجاه کیلو آلبالو و خشم و هیاهو برای نمایش در طلایی‌ترین نوبت اکرانِ سال انتخاب شدند و از حالا پیش‌بینی می‌شود یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بعد سینمای ایران باشد.

بادیگارد جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در جشنواره اخیر فیلم فجر مثل همه کارهای این فیلمساز نگاه‌ فراوانی را به خود جلب کرد و گرچه با وجود برخی شایستگی‌ها از سیمرغ‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و دست‌کم نامزدی در این بخش‌ها بازماند، اما تماشاگران بسیاری آن را پسندیدند و گواهی استقبال مناسبی در اکران عمومی را دادند. فیلم یک پرویز پرستویی آماده و رو فرم دارد که به خاطر بازی در نقش یک محافظ به نام حیدر ذبیحی برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. نقش او در این فیلم حفاظت از یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور را به‌عهده دارد. مریلا زارعی، امیر آقایی، محمود عزیزی، محمد حاتمی و فرهاد قائمیان دیگر بازیگران این فیلم تحسین شده هستند. این فیلم در گروه سینمایی استقلال روی پرده می‌رود.

پیمانِ ابدی

ابد و یک روز به عنوان یکی از مهم‌ترین فیلم‌های اکران نوروزی که در گروه سینمایی آزادی اکران می‌شود، نخستین ساخته جوانی به نام سعید روستایی است که در جشنواره فیلم فجر همه موفقیت‌های ممکن را به دست آورد و باعث تعجب خیلی‌ها شد. فیلم قصه خانواده‌ای فقیر و جنوب شهری را روایت می‌کند و بازیگرانی چون پیمان معادی، نوید محمدزاده، شبنم مقدمی، شیرین یزدان‌بخش و پریناز ایزدیار در آن بازی می‌کنند. ایزدیار و محمدزاده به خاطر بازی خوبشان، برنده جوایز بهترین بازیگر نقش اول زن و نقش مکمل مرد جشنواره اخیر فیلم فجر شدند.

تقدیم به آلزایمری‌ها

کیومرث پوراحمد پس از فیلم ناموفق پنجاه قدم آخر با فیلم کفشهایم کو؟ قدری از ناکامی‌های اخیرش را جبران کرد. این فیلم که در گروه سینمایی زندگی اکران می‌شود، درباره موضوع آلزایمر است و رضا کیانیان نقش فردی مبتلا به این بیماری را بازی می‌کند؛ نقشی که به خاطر آن نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فجر شد. مجید مظفری، مینا وحید و رویا نونهالی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

باغ آلبالو

مانی حقیقی که امسال با فیلم عجیب و غریب و متفاوت «اژدها وارد می‌شود» در جشنواره فیلم فجر و سپس جشنواره فیلم برلین حضور داشت، نوروز 95 فیلمی به نام پنجاه کیلو آلبالو در سینماها دارد. فیلمی که می‌خواهد شکل متفاوتی از کمدی را عرضه کند و البته معلوم هم نیست واکنش تماشاگران نسبت به آن چطور باشد. داستان «پنجاه کیلو البالو» در یک مجلس عروسی می‌گذرد. فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، علی صادقی، ساعد سهیلی، آزاده صمدی، امید روحانی و پژمان جمشیدی از جمله بازیگران این فیلم هستند. پنجاه کیلو آلبالو در سرگروه کوروش روی پرده می‌رود.

شبه ماجرای شهلا و محمدخانی

ماجرای شهلا جاهد و ناصرمحمدخانی هنوز هم هرازگاهی ورد زبان برخی‌هاست و درباره آن صحبت می‌کنند. هومن سیدی قصد داشت این داستان واقعی را به فیلم تبدیل کند، اما ظاهرا این اجازه به او داده نشد. بنابراین او تصمیم گرفت قصه‌ای را روایت کند که تداعی‌کننده آن ماجرا باشد. نتیجه فیلمی است به نام خشم و هیاهو با بازی نوید محمدزاده، طناز طباطبایی و رعنا آزادی‌ور. البته قهرمان قصه سیدی در رشته موسیقی فعالیت می‌کند و نه فوتبال. خشم و هیاهو در گروه سینمایی اریکه ایرانیان اکران می‌شود.

این فیلم‌ها از چهارشنبه هفته بعد اکران خود را در سینماهای کشور آغاز می‌کنند.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها