حاشیه ای بر دیدار مقام ترک با روحانی

جای عمل متقابل خالی بود!

در حالی که چندی قبل تصویر ملاقات معاون اول رئیس جمهور با رئیس جمهور ترکیه حواشی زیادی ایجاد کرده بود اما در سفر اخیر نخست وزیر ترکیه به ایران جای یک اقدام بدیهی در امور کنسولی و دیپلماتیک خالی به نظر رسید!
کد خبر: ۸۸۷۲۴۳
جای عمل متقابل خالی بود!

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ،ملاقات چندی قبل معاون اول رئیس جمهور با رجب طیب اردوغان که در حاشیه اجلاسی در عشق آباد ترکمنستان برگزار شد حاشیه هایی به همراه داشت.

تصاویری که از آن دیدار منتشر شد نشان می داد که رئیس جمهور ترکیه ملاحظات دیپلماتیک را در رابطه با معاون اول رئیس جمهور ایران در نظر نگرفته و علاوه بر نحوه نشستن او که حاکی از نوعی ژست برتری جویانه بود صندلی نیز که برای جهانگیری در نظر گرفته شده بود متفاوت از صندلی اردوغان و حتی غیر مرسوم در دیدارهای رسمی بود.

نوع صندلی در نظر گرفته شده برای جهانگیری معمولا در دیدار های رسمی برای مترجم ها مورد استفاده قرار می گیرد که در کمال تعجب مسئولان ترک از این نوع صندلی برای نشستن مقام ایرانی استفاده کردند.

با این حال در سفر داود اوغلو نخست وزیر ترکیه به تهران انتظار می رفت که نسبت به یکی از اصول اساسی دیپلماتیک یعنی عمل متقابل اقدام می شد که مشخص نیست بنا بر چه دلایلی مسئولان تشریفات نهاد ریاست جمهوری تصمیم گرفتند از انجام اقدام متقابل در زمان ملاقات داود اوغلو با روحانی خودداری کنند.

البته رعایت احترام مهمان امری ضروری است اما به نظر می رسد مقابله با اقداماتی که شائبه توهین به مقامات ایرانی دارد نیز امری اجتناب ناپذیر به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها