معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره حادثه بندر کاله فرانسه گفت: بر اساس قوانین بین المللی تا زمانی که پناهجو درخواستی از سفارت کشور متبوعش برای کمک نداشته باشد نمی توان برای او کاری کرد.
کد خبر: ۸۸۷۲۲۵
بازگشت 2000 پناهجوی ایرانی به کشور/ پذیرش "دیپورت اجباری" درخواست استرالیا از ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، حسن قشقاوی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه پناهجویی پیش از حقوقی بودن سیاسی است و بسیاری از پناهجویان به دلیل موضع گیری سیاسی تقاضای پناهندگی از دیگر کشورها را دارند، گفت: پناهنده پذیری تابعی از سیاست های کشورهای غربی است و هر زمان که آنها به نیروی کار جهان سوم نیاز داشته باشند بحثی از پناهندگان نمی کنند.

وی افزود: مردم کشورهای عراق و سوریه با همه اختلاف های قومی و مذهبی صدها سال در کنار هم زندگی کرده اند اما با تبلیغات گسل های عقیدتی و قومی آنها را بیشتر کردند و جنگ فرقه ای راه انداختند و بعد بحث مهاجرت را مطرح می کنند البته بحث مهاجران زمانی مطرح شد که کشورهای همسایه عراق و سوریه مرزهای خود را برای آوارگان باز کردند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: آنچه که اروپا و استرالیا از ایران درباره پناهندگان می خواهند این است که ما دیپورت اجباری را بپذیریم در حالیکه آنها خود از کشورهای آواره فرست جهنم می سازند و مردم این کشورها را درباره وضع خود فریب می دهند.

قشقاوی از مسئولان کشورمان خواست به جای دعواهای سیاسی به فکر اشتغال جوانان باشند که فریب تبلیغات دروغین کشورهای غربی و اروپایی را نخورند.

وی گفت: 90 درصد کشتی هایی که مهاجران غیر قانونی را به استرالیا می برند غرق می شوند و تعدادی از آنها در جزیره کریسمس به فجیع ترین وضع زندگی می کنند.

معاون وزیر امور خارجه افزود: سفارتخانه های ایران برای پناهجویان برگه عبور برای بازگشت به کشور صادر می کنند اما در زمینه مالی و هزینه های بازگشت قولی نمی دهیم البته برخی کشورها مانند آلمان برای بازگشت پناهجویان کمک می کنند.

قشقاوی ادامه داد: در دو سه ماهه اخیر حدود 2000 نفر از پناهجویان ایرانی از آلمان به کشورمان بازگشتند.

سفیر ایران در فرانسه نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه با بیان اینکه حدود 300 ایرانی در بندر کاله فرانسه در وضع اسفباری هستند، گفت: هیچ آماری درباره آنها وجود ندارد و مسئولان اردوگاه کاله نیز به پناهجویان به عنوان مشکل نگاه می کنند و می خواهند آنها را از این منطقه جابه جا کنند.

علی آهنی افزود: متاسفانه در صحبت هایی که با پناهجویان داشتیم آنها تمایلی برای بازگشت به ایران ندارند و می خواهند خود را به انگلستان برسانند.

وی ادامه داد: در اردوگاه پناهجویان بندر کاله شرایط غیر انسانی است و ما آماده هر کمکی به این پناهجویان برای بازگشت به ایران هستیم.

سفیر ایران در فرانسه گفت: تلاش می کنیم این پناهجویان را متقاعد کنیم به ایران بازگردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
France
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
۰
۰
من میخوام برگردم ایران لطفاً كمكم كنید ممنون میشم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها