رئیس مجلس در دیدار با وزیر امور خارجه مالت:

اختلافات سیاسی از طریق گفت‌وگو حل می شود

وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه مالت گفت که برخی کشورهای حوزه ما بویژه دولت سعودی به دنبال ایجاد تنش و ناامنی در کل منطقه هستند.
کد خبر: ۸۸۷۰۹۸
دولت سعودی به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است

به گزارش جام جم آنلاین، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در کنفرانسی خبری با «جورج ولا» همتای مالتی خود شرکت کرد.

ظریف در این کنفرانس خبری گفت: خوشحالم برای اولین بار در تاریخ میزبان وزیر امور خارجه مالت در ایران هستیم. ایران و مالت از دهه 50 دارای رابطه سیاسی هستند.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه افزود: در سال‌های گذشته روابط ما به دلیل تحریم‌ها رکود جدی داشته است. مالت به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا از سال آینده ریاست این اتحادیه را بر عهده خواهد داشت.

وی اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه سال آینده رئیس جمهور آمریکا تغییر خواهد یافت ریاست اتحادیه اروپا نقشی اساسی در تضمین اجرای برجام خواهد بود.

ظریف در ادامه به دیدارش با همتای مالتی خود اشاره کرده و در این باره گفت: دو سند را امضا کردیم. یادداشت تفاهم درباره مشورت‌های سیاسی و لغو روادید برای گذرنامه‌های سیاسی بین دو کشور.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه به شرایط لبنان نیز اشاره کرد و گفت: برخی کشورهای حوزه ما بویژه دولت سعودی به دنبال ایجاد تنش و ناامنی در کل منطقه هستند. بارها همسایگان را به تعامل و گفتگو تشویق کرده‌ایم و فکر می‌کنم آثار سیاست‌های غلط را امروز در سوریه و یمن می‌بینند.

ایران تاثیر بزرگی در سیاست جهانی دارد

وزیر خارجه مالت نیز در این کنفرانس خبری گفت:‌ ما کشور کوچکی هستیم اما در سطح بین‌الملل نقش بسیار خوبی توانسته‌ایم ایفا کنیم و معتقد به صلح و ثبات در سطح جهانی هستیم.

ولا در ادامه افزود: ایران نشان داده است که گفتگو می‌تواند تغییرات بسیاری ایجاد کند. ایران تاثیر بزرگی در سیاست جهانی دارد و همه متوجه این مساله هستند.

وی همچنین گفت: ما نشان دادیم که اراده جهت تداوم مذاکرات در خصوص منافع و نگرانی‌ها وجود دارد. توافق ماه جولای سال گذشته نشان داد که مداکرات می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد.

منبع:تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها