سید حسن نصرالله در بخش از سخنان خود با اشاره با اهداف مشترک عربستان و اسرائیل گفت: طرح عربستان در منطقه فتنه انگیزی است و این طرح اسرائیل نیز هست. ما هرگونه اهانت به نماد های اسلامی را رد می کنیم این تنها یک اشتباه نیست بلکه گناه نیز است.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۰
طرح عربستان و اسرائیل برای منطقه فتنه انگیزی است

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود اعلام کرد که افزایش حملات سیاسی و رسانه‌ای لبنان را وارد فضای بحران شدید در سطح سیاسی و ملی کرده است.

وی اضافه کرد: پس از آنکه سعودی‌ها توقف کمک‌های مالی که قرار بود به ارتش انجام دهد را اعلام کرد، در لبنان و منطقه حملات سیاسی و رسانه‌ای بسیار گسترده‌ای را چه از جانب سعودی‌ها و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و چه از سوی برخی گروه‌های سیاسی در لبنان را شاهد بودیم.این تشدید حملات سیاسی و رسانه‌ای لبنان را وارد بحران شدید در بعد سیاسی و رسانه‌ای و کلی کرد به گونه‌ای که باعث هراس لبنانی‌ها و کسانی که در این کشور اقامت دارند گردید.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: شایعه‌های گسترده‌ای منتشر گردید و برخی از شبکه‌های سعودی اقدام به انتشار برنامه‌های بسیار اهانت آمیزی کردند. از 19 فوریه که قطع کمک‌های عربستان اعلام گردید وارد مرحله جدیدی از درگیری‌های سیاسی و رسانه‌ای از سوی عربستان شدیم.

وی در ادامه این سخنرانی به اوضاع سیاسی و امنیتی در لبنان پرداخت و گفت: پس از شرایط تشدید حملات از سوی سعودی‌ها، دیگر گروه‌های سیاسی به تشدید اوضاع پرداخته و در این شرایط چندین موضوع حاصل شد. 1- بیانیه‌های مجهول المصدری منتشر شد که طی آن ادعا شده بود حزب‌الله به دنبال وارد شدن در برخی مناطق بوده و از این بیانیه‌ها صدای فتنه میان شیعه و سنی شنیده می‌شود. 2- عربستان و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از سفر شهروندان خود به لبنان ممانعت کردند و از شهروندان خود نیز خواستند تا این کشور را ترک کنند و درباره برخی چالش‌های امنیتی در لبنان صحبت کردند این در حالی است که هیچ اشاره‌ای به این چالش‌ها نکردند. 3- مقاله‌ و تحلیل و برنامه ریزی برای 7 می جدید 4- برخی خبرها در پایگاه‌های الکترونیکی و انتشار دروع درباره بروز درگیری.

حوادثی که در خیابان اتفاق افتاد هیچ ارتباطی به حزب الله ندارد

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود درباره برخی از اعتراض‌های خیابانی که طی چند روز اخیر در ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاده بود گفت: حزب الله هیچ گونه ارتباطی با آنچه که درخیابان رخ داده است ندارد.این حوادث یک عکس العمل ناخودآگاه به مسائلی است که آن را اهانت تلقی کرده اند و ممکن است که برخی افراد به این اعتراض ها نفوذ کرده باشند. بستن راه ها مناسب نیست و عکس العمل باید مناسب و بررسی شده باشد.

وی افزود: نیازی به ریختن به خیابان ها وجود ندارد و باید پاسخ هایی متمدنانه بدهیم که در خدمت اهداف ما باشد. مسئولان حزب الله باید با کسانی که به خیابان ها ریختند جلسه بگیرند و آنها را از آمدن به خیابان منع کنند چرا که در مرحله بسیار حساسی قرار داریم.

طرح عربستان و اسرائیل برای منطقه فتنه انگیزی است

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با اهداف مشترک عربستان و اسرائیل گفت: طرح عربستان در منطقه فتنه انگیزی است و این طرح اسرائیل نیز هست. ما هرگونه اهانت به نماد های اسلامی را رد می کنیم این تنها یک اشتباه نیست بلکه گناه نیز است.

اهانت به نمادهای اسلامی خطرناکترین باب برای فتنه است و که برخی از گروه ها با حمایت آمریکا، عربستان و اسرائیل بر روی آن کار می‌کنند.

کمک عربستان به ارتش لبنان از زمان مرگ ملک عبدالله لغو شد

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لغو کمک 3 میلیاردی عربستان به ارتش لبنان گفت: کمک عربستان به ارتش لبنان از زمان وفات ملک عبدالله متوقف شد و دلیل توقف آن موضع ما در برابر عربستان نیست. برخی از گروه های لبنانی هستند که امید وارند عملیات طوفان قاطعیت مانند یمن در لبنان هم تکرار شود.

سید حسن نصرالله با اشاره به برخی از سخنان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و رسانه های وابسته به آنها درباره عرب بودن و نسب عربیت که لبنان را خارج از این دایره اعلام کرده بودند، گفت: چگونه برخی از افراد در مورد نسب عربیت حرف می‌زنند در حالیکه اصل عرب بودن را فراموش کرده‌اند.

اقدامات کشورهای عربی حوزه خلیح فارس حزب الله را هدف قرار داده است

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد که حزب الله توانایی، شایستگی و آمادگی مقابله و مقامت به تنهایی را دارد و از هیچ یک از همپیمانان خود نمی‌خواهیم که خود را در تنگنا قرار دهند. هرچه در مورد تمامی اقداماتی که در کشورهای عربی حوزه خلیج علیه لبنان و لبنانی ها انجام می شود تنها حزب الله را هدف قرار داده است. ما مسئولیت را می پذیریم و بر مواضع خود پایدار هستیم، و حتی اگر تنها بمانیم بر حق خود پافشاری می‌کنیم.

حملات عربستان علیه حزب الله از سال 2005 شروع شد

نصرالله همچنین در مورد فشارهای برخی از گروه‌های سیاسی لبنان به حزب الله گفت: از دولت و گروه‌های سیاسی لبنان می‌خواهند که به حزب الله فشار بیاورند تا از مواضع خود در برابر عربستان عقب نشینی کند. جنگ عربستان علیه ما جدید نیست، این کشور از سال 2005 به ما حمله می کند. این عبارت که «باید حزب الله در جنگ تموز 2006 نابود شود» تعیبر یک امیر سعودی است. جون بایدن پیشتر گفته بود که عربستان میلیاردها دلار و هزاران تن از اسلحه برای ضربه به نظام سوریه به کار گرفته است. خودروی‌های بمب‌گذاری شده که از قلمون به سوی لبنان می آمد با مدیریت عربستان بوده است.

ملت یمن به دلیل حمله عربستان مظلومترین ملت دنیا هستند

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به جنایت‌های عربستان سعودی علیه ملت های مسلمان در منطقه گفت: عربستان روزانه در یمن مرتکب کشتار می‌شود و دنیا ساکت است و ما نمی‌توانیم در برابر این جنایت‌ها سکوت کنیم. بزرگترین و شرافتمندانه ترین کاری که در زندگی انجام دادم، آن سخنرانی بود که در دومین روز از حمله عربستان یه یمن ایراد کردم. هیج مظلومیتی بر روی کره زمین به اندازه مظلومیت مردم یمن نیست که در نتیجه حمله عربستان سعودی به وجود آمده است. هنگامی که جهان عرب در برابر حمله عربستان به یمن سکوت می‌کند به معنی است که به عربستان برای حمله به یک کشور دیگر مشروعیت داده است. به نفع هیچ کشوری نیست که به عربستان اجازه حمله به یک کشور دیگر را بدهد.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره اقدامات عربستان علیه لبنان گفت: بر اساس کدام معیار عربستان حق دارد با ملت لبنان اینگونه برخورد کند. عربستانی که اینگونه با یمن، سوریه، عراق، و بحرین برخورد کرده است، با لبنان هم همین برخورد را می کند. اگر عربستان با حزب الله مشکلی دارد پس باید به تنهایی با حزب الله مقابله کند و دیگران گناهی ندارند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها