سخنگوی دولت درباره هماهنگی دولت و مجلس با توجه به ترکیب مجلس آینده گفت: دولت هیچ انتظاری از مجلس دهم جز اجرای قانون ندارد. ما در حد هماهنگی های قانونی با مجلس، قانعیم.
کد خبر: ۸۸۶۰۰۵
انتظار دولت از مجلس دهم اجرای قانون است

به گزارش جام جم آنلاین ،محمد باقر نوبخت در نشست خبری اظهارداشت : جا دارد از مردم به خاطر حضور گسترده شان تجلیل و تکریم کنیم. واکنش دولت در برابر این رخداد بزرگ، فراتر از تجلیل و تکریم نسبت به مردم و نقش آفرینان این حماسه بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه ، آقای رئیس جمهور همه اعضای ستاد اقتصادی را موظف به ارائه برنامه کوتاه مدت اقتصادی درباره اشتغال جوانان، رونق اقتصادی و معیشت مردم کرده است ، افزود: همچنین ایشان به همه وزرا ابلاغ کرد برنامه ای برای رونق اقتصادی، معیشت مردم و اشتغال جوانان باید سریعتر ارائه شود. در این بین، مجلس نیز می تواند با دولت همکاری داشته باشد.او از کسانی که به مجلس راه نیافتند ولی با دولت در راه خدمت به مردم همکاری داشتند، خواست به همکاری خود با دولت برای خدمت به مردم ادامه دهند.

نوبخت همچنین با اشاره به رأی نیاوردن نمایندگان فعلی که با راه و روش دولت برای خدمت به مردم و توسعه کشور هماهنگ نبودند گفت: دولت از آنها نیز برای همکاری دعوت می کند. آنها سرمایه های انسانی این کشور هستند و دولت برای خدمت به مردم، از همه این افراد از جمله منتقدان، دعوت به همکاری می کند. واقعیت امر این است که اختلاف سلایق و تنوع روش برای خدمت بین فرزندان این ملت وجود دارد ولی این مساله باعث نمی شود بخشی از اینها را حذف کنیم. هر چند ما به دلیل عدم رعایت اخلاق از برخی دوستان دلخوریم، ولی همه آنها را سرمایه های انسانی نظام می دانیم و از ایشان دعوت به همکاری می کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه سخنانش گفت: با این اقدام ارزشمند، زنجیر تحریم از پای اقتصاد ملی برداشته شد و همه باید برای جبران کندی های اقتصاد کشور، تلاش کرده و خدمت کنیم. استقبال سرمایه گذاران خارجی تاکنون در ایران به این سطح سابقه نداشته و بهترین فرصت برای رونق بخشی به اقتصاد کشور است. دولت ترجیح می دهد به جای مباهات به رایی که مردم به نمایندگان دادند و به جای تحقیر رقبا، بدون حاشیه، به خدمت رسانی بپردازد.

انتخابات یک فرصت جدیدی برای ما فراهم کرد و امیدواریم بتوانیم در سال 95 گزارش مثبتی از نتایج وحدت و همکاری دوستان، خدمت ملت بزرگ ایران عرض کنم.

انتخابات 94 گام دوم انتخابات 92 بود

نوبخت در پاسخ به سئوال یک خبرنگار درباره شباهت انتخابات 94 و 92 گفت: انتخابات 92 مشخصه ای به نام اعتماد و امید مردم به اظهارات و وعده های آقای رئیس جمهور داشت. او بیان کرد تحریمهای ظالمانه را با حفظ حقوق ملی از مردم دور می کنیم و در سایه این اعتماد این اتفاق افتاد و زنجیرهای سنگین تحریم از پای ملت برداشته شد. حتی کشورهایی که اجازه نمی دادند مسئولانشان به ایران سفر کنند، امروز می بینید روسای جمهور کشورهای مختلف دنیا یکی پس از دیگری به ایران سفر می کنند و رئیس جمهور ایران را با عزت و احترام به کشورهای دیگر از جمله اروپا دعوت می کنند. اگر مردم این اعتماد و گزینش را نداشتند، این فضا امکان نداشت. پیروزی برجام، پیروزی نظام است نه پیروزی دولت و ما همواره از پشتیبانی مقام معظم رهبری برخوردار بودیم. مردم همچنان به لیست امید رای دادند و اعتماد کردند. ما می توانیم با فضای جدید و هماهنگی بیشتر بین دولت و مجلس، نسبت به بهبود وضعیت اشتغال، اقتصاد و اجتماعی کشور اقدام کنیم. انتخابات 94 هم تکمیل کننده انتخابات 92 و برداشتن گام دوم بود.

وی در ادامه افزود: نسبت به زحمات نمایندگان محترم دوره نهم تشکر می کنم. البته در پاره ای موارد نیز برخی نمایندگان کارهای بی سابقه ای انجام دادند که این را به حساب کل مجلس نمی گذاریم. شاید هیچ وقت رئیس قوه مجریه از سوی برخی نمایندگان مورد اتهام قرار نمی گرفت. این بخشی از واقعیتهاست. ولی هویت مجلس نهم درباره کمک به دولت غیرقابل کتمان است و باید قدردان باشیم. این که در مجلس آینده همگرایی های بیشتری با برنامه های دولت صورت می گیرد، قابل پیش بینی است و ما می توانیم سهل تر تعامل بین دو قوه را شاهد باشیم.

سخنگوی دولت درباره حقوق شهروندی نیز گفت: آقای رئیس جمهور در جلسه یکشنبه بر این موضوع نیز تاکید داشت و حمایت گسترده مردم از نظام و دولت، فرصت خوبی برای اجرای منشور حقوق شهروندی است.

چرا نتایج انتخابات دیر اعلام شد

سخنگوی دولت درباره دیراعلام کردن آمار انتخابات در شهرهای بزرگ گفت: باید هماهنگی هایی صورت می گرفت و من نمی توانم برخی از دلایل را با جزئیات بیان کنم. واقعیت این است که یکی از ویژگیهای انتخابات، آرامش مجریان و هماهنگی بین هیات های نظارت و اجرایی بود که بدون اختلاف توانستند نتایج را اعلام کنند. شاید یک نظم و امنیت متفاوت و بیشتر از گذشته را در انتخابات شاهد بودیم.

او در ادامه سخنانش در پاسخ به سئوالی درباره سرنوشت لایحه بودجه 95 افزود: با عنایت به اینکه تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق در این انتخابات، موفق به کسب رای مردم نشدند و در مجلس دهم حضور ندارند، دیروز با احساس مسئولیت در کمیسیون تلفیق حاضر شدند و بحث بودجه 95 را ادامه دادند و با اکثریت چشمگیر، کلیات لایحه بودجه سال 95 به تصویب رسید و امروز بعدازظهر نیز قرار است وارد جزئیات و درآمدها شویم. همچنان معتقدم احساس مسئولیت نمایندگان مردم فارغ از نتایج انتخابات، آنچنان است که وقفه ای در کار مردم حاصل نشود. اگر بتوانیم بودجه را به وقت تصویب کنیم، افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان از اول فروردین اجرایی می شود و پیام ثبات به بخشهای غیر دولتی نیز داده می شود.

چرا اصولگرایان مجلس کم شدند؟

نوبخت درباره سئوالی که چرا اصولگرایان مجلس کم شده اند، گفت: شاید فرصت خوبی برای تعریف مجدد نیروهای سیاسی باشد. امروز این واژگان تغییر کرده و فرصتی می شود که در جمع دیگری در خصوص آرایش جدید سیاسی و عناوین واقع بینانه صحبت کنیم. امروز یک مجموعه ای از نیروهای معتدل اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و معتدل جمع شده اند که جهت خدمت به مردم می توانند به دولت کمک کنند و لیستی را تشکیل دادند. اینها همواره دغدغه مردم را دارند. این موضوع را که مجلس آینده به دلیل همگرایی و هماهنگی بیشتر با دولت جهت خدمت به مردم، وظیفه نظارتی اش تقلیل پیدا می کند، مناسب نمی دانم. نظارت بر کار دولت، کمک به دولت است. انتقاد سازنده به دولت کمک می کند و ما از مجلس برای خدمت به مردم، کمک می خواهیم.

مشکل قاچاق و سیاستهای دولت

او درباره مهمترین سازوکار دولت برای جلوگیری از قاچاق میوه گفت: دولت برای تقویت محصولات داخلی 42 هزار تن پرتقال و 18هزار تن سیب از باغداران داخلی برای تنظیم بازار میوه شب عید مردم خریداری می کند. 32 هزار تن پرتقال و 12هزار تن سیب تاکنون خریداری شده است. کیفیت محصولات ما کاملا مناسب بوده و حتی قابل صادرات است. در سال آینده 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت صادرات غیرنفتی که بخشی از آن، صادرات میوه است در نظر گرفته شده است.

ستادی در این ارتباط برای مقابله با واردات میوه قاچاق فعال بوده و دستگاه قضایی نیز حسب جرم اعلام شده، برخورد می کند تا ما بتوانیم با عنایت به عدم نیاز میوه های خارجی، مصرف مورد نیاز جامعه را با میوه داخلی پاسخ دهیم.

حذف کارت سوخت
سخنگوی دولت درباره حذف کارت سوخت گفت: هنوز جمع بندی کارشناسی در این باره نشده و عده ای می گویند ممکن است باعث زحمت شود. او درباره نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این باره گفت: با استمرار وضع موجود بیشتر موافقیم.

افزایش حقوق ها را از فروردین اعمال می کنیم

او درباره اما و اگرهایی که این روزها در خصوص افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان وجود دارد گفت: با این برنامه زمان بندی که از سوی کمیسیون تلفیق مجلس اعلام شد، می توانیم تا پایان اسفندماه لایحه بودجه 1395 را به قانون تبدیل کنیم. این آمادگی در دولت وجود دارد که اگر تا هفته سوم فروردین هم بودجه 95 به تصویب برسد، افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان در سال 95 از فروردین ماه انجام شود. فکر می کنم شاغلان و بازنشستگان نباید استرس داشته باشند. ضمن اینکه روحیه دولت این نیست که برای مردم دغدغه ایجاد کند. انشالله با مجلس، این مشکل را حل می کنیم. رسما از سوی بنده اعلام کنید هیچ نگرانی وجود ندارد و انشالله مشکل را حل می کنیم.

سخنگوی دولت اعلام کرد کارمندان و بازنشستگان درباره افزایش حقوق خود نگران نباشند و مسایل بودجه ای بین مجلس و دولت تا هفته سوم فروردین برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان حل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها