رئیس‌جمهور پس از شرکت در انتخابات:

دولت آرای مردم را امانت بزرگ می‌داند

روحانی گفت: بنا به گزارش‌های رسیده امنیت خوبی در حوزه‌های اخذ رای وجود دارد و حضور مردم در انتخابات پرشور است.
کد خبر: ۸۸۴۷۲۳
دولت آرای مردم را امانت بزرگ می‌داند

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از انداختن رأی خود در صندوق در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به ملت بزرگ ایران برای حضور فعال پای صندوق رأی در این روز سرنوشت‌ساز در سراسر کشور تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: طبق گزارشاتی که دریافت کردم هم در سراسر کشور امنیت کامل وجود دارد و هم حضور مردم پای صندوق انتخابات در کشور پرشور است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: انتخابات امروز نمادی از استقلال سیاسی و حاکمیت ملی کشور است. اگر قبل از پیروزی انقلاب دستگاه‌های بیگانه برای کشور تصمیم می‌گرفت در طول 37 سال گذشته مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی با دستان پربرکت خود برای کشور تصمیم می‌گیرند.

روحانی با بیان اینکه امروز با اراده و همت مردم دو نهاد بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شکل می‌گیرد، یادآور شد: رأی امروز مردم سرمایه‌گذاری بسیار پرسودی است، یک ساعت پای صندوق آرا بودن و آرا را نوشتن و تحویل صندوق آرا دادن و استفاده کردن از ثمره 4 ساله و 8 ساله آن برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تجارت پرسودی است و امنیت ملی، آرامش، عزت سیاسی و امید به آینده را برای کشور به همراه دارد.

وی گفت: مشارکت سیاسی امروز مردم به مفهوم اعتماد و نظام و کارگزاران آن است و اعتماد سرمایه اصلی و بزرگی است که حضور مردم پای صندوق هر دو انتخابات آن را با تک تک آرای خود امضا می‌کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز مردم در مشارکت سیاسی فعالند، انتظار داریم در مشارکت اقتصادی نیز فعال شوند و کشور را به نقطه‌ای برسانیم که در شأن ایران و ایرانیان فهیم کشور و سراسر جهان است.

روحانی با بیان اینکه دولت آرای مردم را امانت‌داری بزرگ می‌داند و برای حراست از این امانت همه توان خود را به کار می‌گیرد، خطاب به ملت ایران، خاطرنشان کرد: به ملت بزرگ ایران، دولت، وزارت کشور، هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان و همه کشور و نظام تلاش می‌کنند انتخاباتی کاملاً قانونی و سالم امروز در کشور برگزار شود و افتخار آن برای تاریخ ما دوست و دوستان‌مان در سراسر جهان و کشور باشد.

وی گفت: سراسر جهان نگاه دوستان و دشمنان ایران در سراسر جهان امروز به ایران اسلامی دوخته شده است و تردید نداریم ملت ایران در این شرایط حساس حماسه بزرگ دیگری را بر مبنای اراده، فهم و نظر خود خلق می‌کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتخابات رقابت است اما رقابت تا 8 صبح دیروز و از 8 صبح دیروز دیگر رقابتی وجود ندارد، اضافه کرد: امروز مردم و گروه‌های سیاسی با امدن پای صندوق آرا اقدام سرنوشت سازی را انجام می‌دهند و همه ما که امروز پای صندوق آرا حضور پیدا می‌کنیم پیروزیم.

روحانی افزود: تمام احزاب و جناح‌ها پیروزند اگر جناحی اکثریت را هم کسب کرد باز هم پیروز است همینکه همه احزاب حضور یافته‌اند و پای صندوق آرا حاضر شده‌اند به معنی پیروزی است اگر هم به ظاهر کسی نتوانست اکثریت آرا را کسب کند و بازنده شد باز هم پیروز است .

وی یادآور شد: هر مجلسی با هر ترکیبی با نظر مبارک مردم ایجاد شود، برای همه ما محترم است و همه مردم به آرای اکثریت احترام می‌گذارند و اتکای ما به اکثریت آرا و نگاه ما به صندوق آرای انتخابات خواهد بود.

رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم ملت ایران در این اقدام بسیار بزرگ و حماسه سیاسی پیروز و موفق باشند. بنده دست همه کسانی که امروز در پای صندوق انتخابات آرای خود را به صندوق می‌اندازند را می‌بوسم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها