معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت:رییس جمهور کنفدراسیون سوئیس به دعوت رسمی رییس‌جمهور کشورمان، روز جمعه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۶
رئیس جمهور سوئیس فردا به تهران می آید

به گزارش جام جم آنلاین ، پرویز اسماعیلی از سفر رئیس جمهور سوئیس به تهران خبرداد و گفت: «یوهان اشنایدر آمان» رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان، روز جمعه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران می‌شود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت: توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه‌، منطقه‌ای و بین‌المللی و ارتقای سطح همکاری‌های مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، قضایی و فرهنگی میان تهران و برن، از جمله اهداف سفر سه روزه رییس جمهور سوئیس به جمهوری اسلامی ایران است.

اسماعیلی با اشاره به حضور دهها نفر از صاحبان صنایع بزرگ و سرمایه گذاران سوئیسی در ترکیب هیات همراه رییس جمهوری سوئیس در سفر به تهران، اظهارداشت: در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهور و هیأت‌های دو طرف؛ موافقتنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تسهیل مراودات بانکی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور امضا می شود.

وی به همکاری های ایران و سوئیس در نهادهای بین المللی در کنار همکاری های مشترک چند جانبه و دو جانبه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای و سوئیس به عنوان یک کشور مهم و اثرگذار در اروپا علاقمند به توسعه بیش از پیش روابط هستند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور افزود: انتظار می رود در این سفر همچنین درباره ضرورت فعال شدن و تسریع در روند تصویب موافقت نامه های تجاری دو کشور از سوی پارلمان سوییس نیز گفت و گو شود. بویژه اینکه این موافقتنامه های تجاری می تواند مسیر توسعه و تعمیق همکاریهای مشترک را هموارتر سازد.

اسماعیلی همچنین گفت که رییس جمهور سوئیس قرار است در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران سخنرانی کند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها