انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد کشور، نقش تعیین‌کننده‌ای در حل این معضل خواهد داشت. افرادی که به مجلس ورود می‌کنند و در بخش‌های اقتصادی فعالیت خود را کلید می‌زنند، باید توجه داشته باشند روی مسائل اقتصادی به صورت ویژه کار کنند.
کد خبر: ۸۸۴۶۲۳
نقش مجلس در اقتصاد کشور

به نظر می‌رسد تولید قانون یکی از کارهای سخت کشور است که نمایندگان مردم باید روی این موضوعات مسلط باشند و قوانینی وضع کنند که چرخه اقتصادی به حرکت در بیاید.

در شرایط فعلی که کشور در رکود عمیقی فرو رفته، نمایندگانی که مجوز ورود به مجلس را با رأی مردم می‌گیرند، باید ضوابطی را وضع کنند که قوانین اضافی برای تولید حذف شده و به نوعی بازار سودده شود.

همچنین از آنجا که ایران یک کشور اسلامی است، نمایندگان نیز این جریان را باید در اقتصاد حاکم کنند و اقتصاد را به سمت اسلامی کردن پیش ببرند.

در اقتصاد اسلامی مردم در رأس امور هستند و سود و زیان تولیدکننده و همچنین حقوق مصرف‌کننده در نظر گرفته می‌شود.

این موضوعات بر خلاف نظام سرمایه‌داری است که برخی کشورها آن را در اقتصاد خود پیاده کرده‌اند. اقتصاد اسلامی دارای خوداتکایی، خودباوری و استقلال ملی است.

از سوی دیگر اجرای اقتصاد مقاومتی که مطالبه بحق رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود، باید به بخش دیگری از توجهات نمایندگان مردم تبدیل شود و رسیدگی به این امور را فراموش نکنند تا کشور از فضای وابستگی خارج شود و بتواند روی پای خود با قدرت بایستد.

اقتصاد دانش بنیان که یکی دیگر از بندهای اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهد، باید مورد مطالبه نمایندگان مردم با ارائه راهکارها و برنامه‌ها برای دولت باشد.

یکی دیگر از مسئولیت‌های نمایندگان مجلس این است که قوانینی را تصویب کنند که پویایی آنها از ابتدا مشخص باشد.

شاید تا چند دهه پیش کسی فکر نمی‌کرد ایران بتواند بدون وابستگی به کشورهای غربی به حیات خود ادامه دهد، اما تحریم‌ها با این‌که خسارت‌هایی برای ایران به همراه داشت، درسی به غرب بود برای این‌که اثبات کند ایران کشور قدرتمندی است و اگر بخواهد، می‌تواند از منابع خود بخوبی بهره ببرد.

دکتر ساسان شاه ویسی - کارشناس اقتصادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها