در خبری که پایگاه لبنانی النشره منتشر کرده است، عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان از مردم ایران خواسته به آیات ثلاث آقایان جنتی، مصباح یزدی و محمد یزدی در انتخابات پیش روی خبرگان رهبری رأی ندهند.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۹
اظهارات مفتی آل‌سعود در باره انتخابات ایران

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه النشره لبنان گزارش داد که عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم وهابیون سعودی در جمع تعدادی از طلاب وهابی از رشد آنچه که خود افراطیون شیعی نامیده ابراز نگرانی کرده و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفته است که باید از پیروزی روحانیون افراطی در ایران جلوگیری کرد.

به نقل از النشره،‌ آل الشیخ همچنین ایرانی‌ها را مجوس نامیده و گفت که برای مقابله با اعتقادات الحادی شیعیان صفوی باید از درون این کشور با آنها مقابله کرد.

مفتی اعظم وهابی عربستان با اشاره به نام آیات عظام آقایان جنتی، مصباح‌یزدی و محمد یزدی و حضور آنان در رأس نهاد خبرگان رهبری گفت: به دلیل وجود نهادی چون خبرگان رهبری است که نظام ولایت فقیه در ایران پابرجا مانده است و و این نهاد دیگر کشورهای عربی شیعی در منطقه را به سمت الگوگیری از چنین نظامی هدایت می‌کند.

آل الشیخ که به شیعه ستیزی و ایران ستیزی در بین وهابیون مشهور است در این جلسه همچنین با ادعای اینکه ایران تلاش می‌کند تا مسلمانان سنی سایر کشورهای عربی را شیعه نماید مدعی شد که انتخاب چنین افرادی در رأس امور ایران به معنای ادامه لجن‌پراکنی‌های این کشور و تلاش برای شیعه کردن کشورهای سنی است.

این اظهارنظر مداخله‌گرانه مفتی اعظم وهابی عربستان پس از آن صورت گرفت که بنگاه خبرپراکنی انگلیس بی‌بی‌سی نیز در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مخاطبان ایرانی خود خواست که به آیات ثلاث آقایان جنتی، مصباح یزدی و یزدی رأی ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
-
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
۰
۰
با سلام
جناب آقای عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی محترم كشور عربستان
خواهشمند است در كل تاریخ كشور متبوع خود مروری فرموده و بفرمایید كه آیا تا به حال یك انتخاباتی صورت گرفته است یا خیر؟ آیا در مملكت شما زنان حق انتخاب و رای دارند؟ آیا می توانند بر مصادر و كرسی قدرت دست یابند؟ آیا تا كنون یك مسئول حكومتی با رای مردم به خدمت گرفته شده است؟
اینجانب به علت عدم اطلاع از وضعیت سیاسی كشور شما سوالات مذكور را داشتم و چون شما را انسان متقی و متدین می دانم و در صداقت گفتار شما شك ندارم بی صبرانه منتظر پاسخ جنابعالی خواهم ماند. هرچند می دانم كه حتی یك گواه وشاهدی بر تایید موارد فوق ندارد.
مفتی عزیز حداقل در حق خودتان جفا نكنید و دروازه جهنم را بر روی خود باز نكنید . براستی فراموش كردید كه با حكم شما دختران مسلمان وغیر مسلمان در عراق سوریه مورد هجمه وتجاوز قرار گرفتند؟
فراموش كردید كه به حكم شما انسان های بی گناه گلو بریده می شوند؟ چقدر تاسف بار است كه در اینكار لفظ مبارك الله را پیروان جنابعالی بكار می برند.
عالیجناب فرض كن كه آن دختر ایزدی وسنجاری و شیعه ای كه در عراق وسوریه توسط گروههای جهادی مورد تایید حضرت عالی به فروش می رسند فرزند خودتان است آیا زنده بودن را بر خود روا می دارید؟
بسیار تاسف بار است كه داعیه مفتی العظم آن سرزمین را شما دارید و می بینید كه با امت چند پاره آن پیامبر رحمت چه كردید.
شرمتان باد از مكر وحیله ای كه در حق اسلام ومسلمین روا داشتید. ونفرین خدا وپیامبرانش بر شما و عده ای یاوه گو نظیر شما باد كه با نام مبارك الله و رسول الله نادر ترین جنایات را در حق بشر روا داشته اید.
شما همان گرگ درنده ای هستی كه از نام اسلام و قرآن برای رسیدم به مطامع خود وفرمانروایان پلید آن سرزمین بهره می جوید.
مطمئن باش كه روزی به سزای ظلمی كه به امت اسلامی روا داشته اید خواهی رسید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها